اساتید و چهره‌ها

دکتر «حبیب‌الله آیت‌اللهی» درگذشت

حبیب‌الله آیت‌الّلهی هنرمند نقاش، طراح و معمار و پژوهشگر تجسمی ۱۷ مهر در خارج از کشور درگذشت.

دکتر حبیب‌الله آیت‌اللهی دار فانی را وداع گفت. 

این هنرمند نقاش، طراح و معمار و پژوهشگر تجسمی، از اعضای هیئت موسس انجمن علی فرش ایران و سردبیر نشریه گلجام و از اعضای هیئت تحریریه این نشریه بودند. 

سایت اطلاع رسانی فرش ایران این ضایعه را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنر و فرش و پژوهش ایران تسلیت می‌گوید.

 

۱۴۰۳/۰۷/۱۸- سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

متن پیام تسلیت محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی برای درگذشت این هنرمند پیشکسوت، به شرح زیر است:

«کُلُّ مَن عَلیها فان و یبقَی وَجهُ رَبِّک ذوالجلالِ والاکرام

درگذشت استاد فاضل و فرهیخته عرصه هنرهای تجسمی و عضو پیوسته فرهنگستان هنر، زنده‌یاد حبیب آیت‌الّلهی موجب تاسّف و تالّم خاطر خیل انبوهی از اصحاب فرهنگ، هنر و اندیشه شد.

زنده‌یاد آیت‌الّلهی، سال‌های متمادی از عمر پربار خویش را به آموزش، پژوهش و خلق آثار ارزشمند هنری در شاخه‌های گوناگون هنرهای تجسمی ازجمله نقاشی معطوف ساخت و در این مسیر، میراث گران‌سنگ و ماندگاری را به یادگار گذاشت که تا همیشه الهام‌بخش پویندگان وادی هنر خواهد بود.

بی‌تردید، فقدان این استاد گرانقدر که حق بزرگی به گردن نسل‌های گوناگون هنرمندان تجسمی به‌ویژه طیف دانشگاهی این عرصه داشت، ضایعه‌ای بزرگ و اندوه‌بار است که التیام آن جز با رضایت بر مشیّت الهی ممکن نخواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت به خانواده ارجمند آیت‌اللّهی، جامعه هنرهای تجسمی کشور، به‌ویژه یاران گرامی ایشان در فرهنگستان هنر و همکارانم در دانشکده هنر دانشگاه شاهد، از پیشگاه خداوند منّان برای آن فقید سعید، رحمت و غفران واسعه و برای تمامی سوگواران معزّز، اجر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.»

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هوالباقی انالله وانا الیه راجعون درگذشت استاد ارجمند و فرهیخته عرصه های هنر ایران و عضو هیات موسس انجمن علمی فرش ایران شادروان دکتر حبیب الله آیت‌الّلهی موجب تاسّف و تالّم خاطر اصحاب فرهنگ، هنر و اندیشه این مرز و بوم گردید. آن فقید سعید سال‌های متمادی از عمر ارزشمند خویش را به تعلیم و تربیت و شاگرد پروری ، پژوهش و ابداع آثار ارزشمند هنری در شاخه‌های گوناگون هنر معطوف ساخت و در این مسیر، علاوه بر بنیان گذاری نهادها و رشته های هنری متعدد در نظام آموزش عالی و هنر، تالیفات مانائی به یادگار گذاشتند که همواره مورد استفاده علاقمندان هنرهای گوناگون خواهد بود. این استاد دانشگاه و عضو پیوسته فرهنگستان هنر و تحصیل کرده هنر غرب که از جایگاه رفیعی در نظام هنری کشور برخوردار بود با تواضعی مثال زدنی ، در تقویت هنرهای بومی و سنتی با رویکرد دین باور خویش از هیچ کوششی در دوره انقلاب اسلامی فروگذار نمی کرد و این چنین دعوت برای عضویت در هیات موسس انجمن فرش و سردبیری تنها فصلنامه علمی پژوهشی فرش را نیز پذیرفتند و با وجود کبر سن در همه جلسات هیات موسس و نشریه گلجام(که با پیشنهاد ایشان نامیده شد) حاضر می گردیدند. بی شک ، فقدان این هنرمند فرهیخته و معلم گرانقدر که حق بزرگی به گردن هنرمندان ، دانشگاهیان و اعضاء انجمن داشتند، ضایعه‌ای بزرگ است که التیام آن جز با رضایت بر مشیّت الهی و آرزوی رحمت واسعه الهی برایشان ممکن نخواهد بود. اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت به همسر گرامی و فرزندان محترمشان و خانواده بزرگ آیت‌اللّهی، جامعه هنری کشور، به‌ویژه دوستان فرهنگستان هنر ، دانشکده هنر دانشگاههای شاهد و تربیت مدرس و اعضاء محترم انجمن علمی فرش ایران، از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید جایگاه بهشت برین مسئلت دارم. امیرحسین چیت سازیان موسس انجمن

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.