نمایشگاه خارجی

نمایش واگیره های کلکسیون دکتر صباحی در نمایشگاه آنتیک تورینو - ایتالیا

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

گالری قالیباف در شهر تورینو ایتالیا، متعلق به دکتر طاهر صباحی به دعوت نمایشگاه فروشندگان آنتیک شهر تورینو در این نمایشگاه شرکت کرد. دکتر طاهر صباحی مجموعه دار ایرانی مقیم ایتالیا نمونه های زیبا و ارزشمندی از انواع دستبافته ها را در مجموعه خصوصی خود دارد. او همچنین جهت معرفی فرهنگ مشرق زمین، خصوصا دستبافته ها به علاقمندان ایتالیایی، هر از گاه در محل گالری قالیباف، گالری شخصی خود در تورینو، مبادرت به برگزاری نمایشگاهی از دستبافته های مجموعه  خود می کند که اغلب مورد استقبال مردم و رسانه ها واقع می شود.

چندی قبل نیز با شرکت در نمایشگاه عرضه کنندگان کالاهای آنتیک تورینو، بخشی از واگیره های ارزشمند مجموعه خود را به نمایش گذاشت که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در ادامه تصاویری از واگیره های به نمایش درآمده را می بینید:

 



دکتر صباحی حدود 37 سال قبل، در سال 1987 میلادی، کتابی با عنوان "واگیره؛ الگویی برای بافت فرش" (Vaghireh, Modelli per la Tessitura dei Tappeti)، به زبان ایتالیایی در مورد واگیره ها تالیف و منتشر کرد که با استقبال دوستداران فرش مواجه شد و بزودی نسخه های آن نایاب گردید. این کتاب حاوی تصاویر زیبایی از انواع واگیره هاست. نکته جالب آنکه اغلب قریب باتفاق واگیره های ارایه شده در این کتاب جزو کلکسیون خصوصی خود او هستند.

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.