گزارش

قیمت های نجومی و سر به فلک کشیده قالی شویی در آستانه عید نوروز

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

بازار شستشوی فرش، خیلی بازار بزرگی نیست و شاید تعداد عرضه‌کنندگان این خدمت به شهروندان تهرانی، به تعداد انگشتان دست باشد. با این حال همین بازار محدود هم «از تیغ قیمت دستوری» در امان نمانده و این وسط، طبق معمول، متقاضیان خدمت «شستن فرش» مثل همه بازارهای دچار به این قیمت، تاوان می‌دهند.

به گزارش پارسینه و به نقل از دنیای اقتصاد؛ از حدود دو هفته پیش، تقاضا برای «فرش شستن» در این بازار بخاطر نزدیکی به شب عید افزایش چشمگیر پیدا کرده و عمده خانوارهای این خدمت، افرادی هستند که «فرش دستبافت» دارند و نمی‌خواهند این دارایی با ارزش‌شان با «یک شستشوی معمولی»، خراب شود و به قول معروف،‌ «رنگ قاطی کند»!

 در این بازار، بر روی همین «نقطه ضعف» خانوارها کار شده است تا «قیمت دستوری» شسته شود و «قیمت متناسب با هزینه خدمت‌دهنده» در نهایت مورد استفاده قرار بگیرد.

آنطور که خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» از فاصله نجومی «قیمت دستوری» و «قیمت بازار» در فرش‌شویی‌ها گزارش می‌دهد، در یک نمونه، برای شستن فرش تبریز از جنس ابریشم، ابتدا قیمت شستن براساس مترمربعی 40 هزار تومان داده می‌شود اما در مراجعه کارشناس به منزل برای «حمل فرش به محل شستشو»، هزینه شستن با ضمانت تثبیت رنگ، مترمربعی 200 هزار تومان اعلام می‌شود.

قیمت فرش دستبافت تبریز با چله ابریشم، در ابعاد 6 مترمربع در حال حاضر از حدود 180 میلیون تومان تا 360 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.