دومین رویداد از افسانه تا اصالت

استاد محمد جمشیدی: موزه فرش روی چشم فعالان فرش دستباف ایران جا دارد

 

سایت رسانی فرش ایران - کارپتور

استاد حاج محمد جمشیدپور ملقب به جمشیدی از برجسته ترین تولیدکنندگان هنرمند فرش ابریشم دستباف قم، میزبان دستاندرکاران برگزاری دومین رویداد از افسانه تا اصالت بود. امیرحسین روشن ضمیر برگزارکننده این رویداد با ارایه توضیحاتی پیرامون ارایه خدمات دیجیتال مبتنی بر بلاکچین، به منظور اصالت سنجی و حفاظت از برند تولیدکنندگان قالی ایرانی در بازارهای داخل و خارج کشور، به تشریح خدمات متنوع استارتاپ چمروش پرداخت. وی اضافه کرد که برگزاری سلسله رویدادهای افسانه تا اصالت گام مهمی است که در مسیر توسعه فرهنگ و کارکردهای امر اصالت سنجی، اثربخشی جدی و تعیین کننده ای دارد و موجب معرفی هرچه بیشتر این مزیت جدید قالی ایرانی در میان تولیدات سایر کشورهای تولیدکننده فرش دستباف  است. روشن ضمیر به نقش فعال و اثرگذار موزه فرش ایران در میزبانی این رویداد اشاره نموده و این اقدام موزه را در راستای اهداف اساسی موزه در معرفی دستبافته های ایرانی  بسیار ارزشمند و مفید ارزیابی کرد.

در ادامه، استاد محمد جمشیدی ضمن ضرورت حمایت از تمامی تلاش هایی که در جهت حفاظت از ارزش ها و اصالت های فرش ایرانی صورت می گیرد، نقش آفرینی موزه فرش را اثر بخش خوانده و اظهار داشت: «موزه فرش ایران روی چشم تمام فعالان فرش دستباف ایران جا دارد و بنابراین بر همه ما واجب است که متقابلا با حضور در موزه فرش ایران در توسعه برنامه و فعالیت های این موزه مشارکت فعال داشته باشیم.» وی خطاب به تیم چمروش تصریح کرد «قدم اول در فرش دستباف عشق و علاقه به این هنر اصیل ایرانی و تلاش برای حفظ و ارتقاء منزلت آن است، بنابراین با پشتکار و نیت خالص این موضوع در اولویت خود قرار دهید و مطمئن باشید که موفقیت به دنبال آن خواهد آمد.»

در ادامه این جلسه، وحیده جمشیدی فرزند استاد جمشیدی و محقق، پژوهشگر و همچنین مدرس در مدرسه‌ مهارتی عالیه فرش در دانشگاه آزاد، ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط استارتاپ چمروش در زمینه عرضه فرش دستباف با فناوری های جدید از همکاری خود با این استارتاپ و حضور در کمیته راهبری آن استقبال کرد. 


وحیده جمشیدی:
فرش جمشیدی با قالی نفیس خود در دومین جشنواره از افسانه تا اصالت که از تاریخ 20 تا 27 خردادماه 1402 در موزه فرش ایران توسط استارتاپ چمروش و مجموعه البرزا برگزار می شود حضور خواهد داشت.
 

 

خانم جمشیدی همچنین با قدردانی از زحمات مسئولان موزه فرش ایران بخصوص در دو سال اخیر گفت موزه فرش ایران مهمترین موزه تخصصی فرش دستباف است و تمامی ذینفعان فرش روی تثبیت جایگاه هنری و فرهنگی آن در ایران و جهان حساس و دغدغه مند هستند. وی افزود که فرش جمشیدی با قالی نفیس خود در دومین جشنواره از افسانه تا اصالت که از تاریخ 20 تا 27 خردادماه 1402 در موزه فرش ایران توسط استارتاپ چمروش و مجموعه البرزا برگزار می شود حضور خواهد داشت

گفتنی است استاد محمد جمشیدپور در سال ۱۳۲۶ در قم متولد شد و از سن ۱۲ سالگی فعالیت خود را شروع کرد. ایشان در زمینه طراحی، رنگ آمیزی طبیعی به صورت سنتی و خاص خود، رج شمار بالا و استفاده از ابریشم طبیعی، تولیدکننده فرش ریزبافت ابریشم، فرش های نفیس و فاخری را به بازار بین المللی عرضه کرده است که موجب تثبیت و ارتقای جایگاه ویژه برای این هنر ملی در کشورهای ژاپن، آلمان و حوزه خلیج فارس شده است.

 


برای آشنایی بیشتر با استاد محمد جمشیدی دیدن این فیلم را به شما توصیه می کنیم

منبع: تی‌وی‌پلاس

 

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.