رویدادها

نمایش قالیچه شیر و اژدها در موزه فرش ایران

سایت اطلاع رسانی فرش ایران – کارپتور

قالیچه شیر و اژدها که توسط امیرمسعود لباف در اصفهان طراحی و تولید شده است در سومین جشنواره از افسانه تا اصالت به نمایش گذاشته شد و مورد توجه علاقمندان و منتقدان فرش قرار گرفت. این قالیچه در ابعاد 220 در 165 سانتی متر می باشد و رنگرزی آن تماما به صورت گیاهی با علاقه و وسواس زیاد صورت گرفته و رنگ لاکی زمینه با حشره کرم یا همان قرمزدانه طی فرایند ۴ روز شکل گرفت، مواد ان از چله رنگی ابریشم بوده و به صورت کرک با کیفیت بسیار بالا بافته شده است

امیر مسعود لباف در گفتگو اختصاصی با سایت کارپتور گفت من زاده اصفهان هستم و بعد از خاتمه تحصیل و خدمت سربازی به واسطه دایی و پدر بزرگم که گاهی مشغول صادرات کتیرا و فرش بودند وارد بازار فرش شدم و از سال ۱۳۷۳ با علاقه به خرید و فروش قالی های کهنه مشغول شدم. با توجه به علاقه شدید به این رشته بعد از سالهای رکود قالی ایران تصمیم گرفتم دانسته های خود را در زمینه تولید و بافت قالی های اصیل ایران تجربه کنم  از این رو با مطالعه فراوان خصوصا در مکتب اصفهان از آثار اساتید زیادی همانند استاد بهادری، استاد ارچنگ، استاد میرزا اقا امامی و سایر استادان گمنام ایران بهره بردم.  در کنار آن به نیت بهره مندی از آثار شاخص در موزه های جهان از موزه های زیادی بازدید کردم  و در آخر ما حصل تمام تلاشهای خود را در چند قطعه قالی و قالیچه خاص ارائه کردم. یکی از قالیچه ها در سومین جشنواره از افسانه تا اصالت در موزه فرش ایران به همت شرکت استارتاپی چمروش نمایش گذاشته شد. لباف در پایان برای قالی ایران آرزوی توفیق جهانی کرد.

گفتنی است سومین دوره جشنواره از افسانه تا اصالت توسط موزه فرش ایران و با همکاری شرکت استارتاپی چمروش و شرکت آریا برنا اندیش هنر به اجرا در آمد. حامیان معنوی این جشنواره وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه حضرت معصومه (س) بودند.

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.