مقالات

شش نکته برتر برای خرید فرش آنلاین

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

سرویس اخبار خارجی کارپتور- اطلاع از سلیقه و خواست مشتریان و توجه به نکاتی که از منظر خریداران مهم و قابل توجه است، از جمله نکاتی است که به تولیدکنندگان و عرضه کنندگان داخلی فرش ایران خصوصا سایت های ایرانی فروش اینترنتی فرش، برای مفقیت بیشتر، کمک شایان توجهی خواهد کرد. سایت های عرضه و فروش اینترنتی فرش دستباف در کشور ما بسیار کم هستند و یکی از مهمترین دلایل آن سرویس های محدود و ناکافی آنها برای مشتریان و خریداران است. مطلب حاضر از دو جنبه مورد توجه است. یکی اینکه به عنوان الگو، می تواند به عنوان روش برقراری ارتیاط و ارایه خدمت به مشتری مورد توجه قرار گیرد و نکته دوم و مهمتر؛ نکاتی است که از سوی یک بنگاه بومی با توجه به استانداردها و عرف انتظارات راهنمای عرضه کنندگان برای شناخت ضمنی از خدمات مطلوب و مورد انتظار بازار باشد.

EINPresswire.com  که این مطلب از قول آن نقل می شود، یک سایت آمریکایی پشتیبان برای گردآوری و توزیع گسترده اخبار و مطالب تخصصی اینترنت برای همه است که تلاش دارد با خدمات ایجاد تمرکز و تجمیع رویدادها و جلب مخاطب بیشتر، هزینه تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات سازمانها و افراد را بهینه کند. Presswire در مطلب اخیر خود 30 خرداد 1402، به بازنشر اطلاعاتی پرداخته که سایت فروش اینترنتی برای راهنمایی مشتریان خود ارایه نموده است. با هم بخوانیم:

این 6 نکته مهم برای خرید آنلاین فرش، شانس رضایت از خرید آنلاین فرش را بسیار افزایش می دهد.

در چند سال اخیر گزینه های خرید کالاهای خانگی بزرگ - مبلمان و فرش - به صورت آنلاین گسترش یافته است حتی مصرف کنندگانی که در مناطق شهری با فروشگاه های [1]IRL فراوان زندگی می کنند، اغلب ترجیح می دهند برای سهولت و راحتی خرید آنلاین کنند این 6 نکته مهم برای خرید آنلاین فرش، شانس رضایت از خرید آنلاین فرش را بسیار افزایش می دهد.

 

نکته 1: فروشندگان فرش آنلاین

همه بهترین قیمت را می خواهند، درست است؟ بسیاری از خرده فروشان آنلاین که ممکن است چیزی در مورد فرش یا بافندگی ندانند، فرش هایی را که از یک فروشنده «کسب و کار به تجارت»(B2B) خریداری کرده اند، «باز بسته بندی» می کنند؟

نکته مهم این است که از «واسطه» (middleman) دوری کنید و به دنبال شرکت‌های فرش آنلاین باشید که فرش را از کشورهای معروف به قالی‌بافی و متخصص مانند هند و ترکیه (جالب است که در خبر بدلیل عدم حضور گستره فرش کشورمان، نامی از ایران برده نشده) وارد می‌کنند و در صورت امکان، شرکت‌هایی که آتلیه‌های بافندگی خود را نیز در مراکز بافندگی معروف دارند برخی از سایت های فروش خود یک واردکننده فرش هستند و گاه آتلیه و کارگاه های بافندگی مستقل خود را با استخدام بافندگان بزرگسال دارند حتی بعضی از این مجموعه ها کارشناسانی در این زمینه دارند که فرش‌های قدیمی با کیفیت را تهیه می‌کنند این حقایق به این معنی است که فرش هایی که به صورت آنلاین و در نمایشگاه فروخته می شوند به طور قابل توجهی ارزان تر از فرش های مشابه فروخته شده توسط "فروشندگان" (resellers) هستند، در حالی که هنوز فرش دستباف با کیفیت بالایی هستند که توسط دانش متخصصان پشتیبانی می شوند.

نکته 2: انواع فرش را بشناسید

فرش های دستباف با بهترین کیفیت از الیاف طبیعی مانند پشم بافته شده بر روی دار بافندگی با شاتل نخ (یا با استفاده از دست برای عبور نخ از تار) یا گره دستی روی دار با الیاف طبیعی استفاده می کنند این دو عامل یعنی مواد اولیه مناسب و گره دستی، مظهر کیفیت فرش دستباف هستند در زیر این طبقه هر چیز دیگری از جمله فرش ماشینی و قالیچه های تافتینگ قرار دارد.

نکته 3: فرش را ببینید و درک کنید

اطمینان حاصل کنید که وب سایت مورد استفاده برای خرید فرش شامل توضیحات کامل فرش می باشدآیا وب سایت چندین عکس از فرش از جمله زیر آن دارد؟ اگر فرش ترجیحی بسیار گران است، توضیحات تشریح می کند که چرا - آیا فرش کمیاب است یا عتیقه است یا رجشمار (Kpsi) بالایی دارد؟ Kpsi  به معنای "تعداد گره در هر اینچ مربع" است و فقط برای فرش های گره دار دستباف (نه دستبافته های بی گره و تخت باف) کاربرد داردهر چه تعداد گره ها در هر اینچ بیشتر باشد کیفیت فرش بهتر و قیمت آن بالاتر استاما به یاد داشته باشید، بسیاری از محبوب ترین فرش های دستباف،  فرش های عشایری  با بافت های عمدی "درشت" (chunky) یا گره های قابل مشاهده هستند.

نکته 4: اندازه، شکل و مقیاس

اندازه فرش برای فضای مورد نظر با توجه به اینکه آیا خریدار می‌خواهد اتاق را پر کند (به یاد داشته باشید که یک "مسیر" سخاوتمندانه بین فرش و دیوارها بگذارید تا اتاق تنگ به نظر نرسد) یا ایجاد چندین منطقه تعیین می‌شود یک اتاق پهنه بندی شده ممکن است یک اتاق نشیمن با یک فرش مستطیلی برای پهن کردن مبل، میز قهوه و صندلی، به علاوه یک فرش گرد برای ایجاد یک گوشه مطالعه جداگانه باشد بعد از اندازه در مورد شکل تصمیم بگیرید: مستطیل، مربع، گرد یا کناره (باریک و بلند) تهیه فرش‌های بیضی سخت‌تر است، بنابراین اغلب بهتر است جستجو را به اشکال متداول و رایج محدود کنید.

مقیاس به اندازه نیز اشاره دارد، اما برای اهداف خاص به مقیاس الگوی فرش (در صورت وجود) در مقابل مقیاس مبلمان اشاره دارد اگر فردی طرفدار یک سایت حراج آنلاین معروف خاص باشد، ممکن است متوجه شده باشد که فروشندگان اغلب یک کالای آشنا را قرار می دهند.

برای سنجش مقیاس یک نقش فرش آنلاین، مطمئن شوید که سایت دارای عکسی است که مقیاس فرش و نقش آن را در یک اتاق نشان می دهد.  عکس هر فرش موجود در وب سایت را در چند نما نشان می دهد که زوایای مختلف، عمق فرش، به علاوه فرش را در یک اتاق مبله نشان می دهد تا مقیاس الگو را بدست دهد.

نکته 5: رنگ

بسیاری از وب‌سایت‌ها با درج یک سلب مسئولیت در امتداد خطوط «رنگ ممکن است از مانیتور به مانیتور متفاوت باشد» از مسئولیت رنگ دقیق روی صفحه هر چیزی که می‌فروشند فاصله می‌گیرند یا حتی ممکن است پیشنهاد کنند که مانیتور را برای دقت "کالیبره کنید" (اوه؟ این به چه معناست؟) اگر فرش را از یک فروشنده آنلاین خریداری کنید که یک راهنمای رنگ پذیرفته شده جهانی مانند Pantone یا Benjamin Moore را در اختیار شما قرار می دهد، می تواند این سلب مسئولیت ها را با ارایه عکس دقیق از فرش نادیده بگیرد.

در یک سایت معتبر هر یک از فرش‌ها با یک راهنمای رنگی - پانتون یا بنجامین مور - عکاسی می‌شوند اگر تطبیق دقیق رنگ برای مشتری ضروری است، اینجاست که IRL اهمیت می یابد رنگ های فرش را بر اساس راهنمای رنگ در عکس ارجاع شده با تراشه های رنگ مارک مشابه در فروشگاه رنگ محلی بررسی کنید یا سعی کنید یک قرار ملاقات در نمایشگاه بگیرید تا فرش را شخصا ببینید.

نکته 6: جزئیات را فراموش نکنید

اینکه چگونه یک وب سایت سفارش را پردازش و تحویل می دهد، نشانه ای از برتری (یا عدم برتری) استبا بررسی اینکه آیا صفحه پرداخت http یا https است، بررسی کنید که آیا صفحه سفارش آنلاین ایمن است یا خیر نام گذاری در بالای پنجره مرورگر ظاهر می شود.Http  یک آدرس وب‌سایت «معمولی» است، در حالی که «https» (به «s» در انتهای «http» توجه کنید)، یک لایه رمزگذاری را نشان می‌دهد تا جزئیات کارت اعتباری امن و ایمن باشد.

[1] What is a IRL store? IRL is shorthand for “in real life,” meaning

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.