مقالات

آینده خرده فروشی: خرید واقعی In-Real-Life shopping

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

تلاش انسان در جهت تسلط هرچه بیشتر بر دنیای پیرامون خود، شناخت چالش ها و چاره جویی برای رفع آن و میل به آسایش هر چه بیشتر، باعث گردیده تا تمامی امکانات، ابزار و هوش و خلاقیت خود را بکار گیرد. پیشرفتهای تکنولوژیک او را در این مسیر یاری می دهد و بتبع آن نه تنها کیفیت بلکه نحوه و چگونگی زیست او را نیز دچار تغییرات ریز و درشتی می کند که خواسته یا ناخواسته موجبات ایجاد فرهنگ جدیدی گردیده می گردد. از جمله این تغییرات می توان به خرید اینترنتی، سفارش آنلاین و تحولاتی که با سرعت در این حوزه صورت می پذیرد اشاره کرد. جوامع امروزی بشدت متاثر از این فرهنگ هستند. فرهنگی که همگام با پیشرفت های علمی و تکنولوژیک سریع از ویژگی ناپایداری و تغییر سریع برخوردارند. شناخت فرهنگ جوامع امروزی علاوه بر سهولت برقراری ارتباط میان ملت ها، امری ضروری در معادلات و تعاملات بازار بین الملل است. توفیق تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات بشدت وابسته به این شناخت و آگاهی و در نسبت مستقیم با آن است. فرش دستباف ایران محصولی هنری-کاربردی با سابقه طولانی است. توجه به هر دو جنبه نیاز بازار به مصرف کاربردی و خوشایندی هنری  آن و رعایت نیازهای مرتبط و برخاسته از فرهنگ یاد شده بازارهای هدف امری ناگزیر و الزامی است.
سرویس اخبار خارجی کارپتور به نقل از futureofretail.io در این مطلب کوتاه به بررسی چند اصطلاح تازه و روابط جدید در حوزه مواجهه محصول و مشتری و آینده بازار خرده فروشی پرداخته است.

 

آینده خرده فروشی

معرفی 
با توجه به تجربیات بدست آمده از  Walmart، Best Buy  و آمارهای مختلف، سفارش آنلاین به یک امر عادی تبدیل شده استبسیاری بر این باورند که مراکز پیک آپ[1] تنها چیزی است که لازم است، اما آینده های جالب تری برای خریدهای واقعی( In-Real-Life shopping) در پیش است فروشگاه‌ها همچنان با قدم‌های خسته‌کننده کمتر، یک پلتفرم مهم برای شادی و باهم بودن روزمره ارائه می‌کنند "خرید یکپارچه از دیجیتال به واقعی"[2] به این معنی است که خدمات می تواند آگاهانه و شخصی شده(personalized) باشد ما همچنان در جستجوی چت های تصادفی، بوها و صداها و فقط برای تجربه قفسه پر از مربا از دست اول، از مغازه ها دیدن خواهیم کردبا این حال، وقتی می‌خواهیم آن محصول خاص را پیدا کنیم، بلافاصله راهنمایی دیجیتالی دریافت می‌کنیم و می‌توانیم بدون منتظر ماندن در صف یا تکان دادن کارت، با محصول خارج شویم.

فروشگاه زنجیره ای والمارت از تکنولوژی های جدید در ارتباط خود با مشتری بهره می گیرد

مراحل بعدی
مغازه محل بهینه‌ای برای منتظر ماندن برای شارژ خودروی برقی ما است و بسیاری می‌خواهند با هزینه کمتر، کالاها را شخصا تحویل بگیرندچیدمان و پیمایش یک سوپرمارکت تحت تأثیر شیوه طراحی تجربیات دیجیتال خواهد بودانتظار علاقه مندی های مشترک، توصیه های همتا به همتا[3] و بازاریابی شخصی شده[4] در بازار فیزیکی را داشته باشیدفروشگاه‌ها همچنین به عنوان مراکز سرگرمی عمل خواهند کرد، جایی که مردم می‌توانند برندهای کلیدی را شخصاً تجربه کنند برنامه های دیجیتال بیشتر با فضای فیزیکی مرتبط خواهند شد و سفر مشتری را بین آنلاین و آفلاین پل می کنند فناوری‌های Walk-in-walk-out (WIWO)[5]  رایج‌تر خواهند شد، زیرا اقتصاد بدون لمس گسترده‌تر می‌شود پخش زنده از فروشگاه ها و رویدادهای خرید برای انواع مختلفی از مخاطبان ارائه می شود.

 

فرصت ها 
تجارت را به صورت خودکار انجام دهید - فروشگاه های WIWO با امنیت بهداشتی بسازید
مصرف‌کنندگان را به‌عنوان مخاطب بازنگری کنید - تجارت زنده انجام دهید - از فروشگاه به‌عنوان مرکزی (hub ) برای اطلاعات و سرگرمی استفاده کنید
hc ایجاد شراکت های جدید که ترکیبی از دیجیتال و فیزیکی است - فروش آنلاین، ارائه خدمات تحویل آفلاین در فروشگاه استفاده کنید.

 

 

[1] pick-up centers: نقطه ای که به مشتری این امکان را می دهد تا جایی که می خواهد سفارش خود را دریافت کند، به عنوان نقطه پیکاپ شناخته می شود. این سرویس به عنوان تحویل خارج از منزل نیز شناخته می شود و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به تحویل درب منزل دارد. مشتری می‌تواند محل دریافت را با توجه به راحتی و زمان‌بندی خود انتخاب کند.

[2]  Seamless shopping from digital to real

[3] peer-to-peer

[4] personalized marketing

[5] It is commonly used by business brokers during the sale of a business where the buyer takes over the business (walk-in) and the existing owner leaves (walkout).
معمولاً توسط کارگزاران تجاری در حین فروش یک تجارت استفاده می شود که در آن خریدار کسب و کار را در دست می گیرد (walkin) و مالک موجود آن را ترک می کند (walkout).

 

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.