دومین رویداد از افسانه تا اصالت

برگزاری مراسم پایانی دومین جشنواره از افسانه تا اصالت در موزه فرش ایران

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

به گزارش روابط عمومی موزه فرش ایران، مراسم پایانی دومین جشنواره از افسانه تا اصالت که قرار بود روز شنبه 27 خردادماه در سالن پازیریک موزه فرش ایران برگزار شود بعلت قطع شدن برق در فضای باز موزه فرش ایران از ساعت 16:30 برپا شد.

در این مراسم که حدود 30 از نفر از اساتید، هنرمندان، روسای اتحادیه های فرش دستباف سراسرکشور و شرکت کنندگان در جشنواره حضور داشتند، مهران صحرائی سرپرست موزه فرش ایران ضمن خوش آمدگوئی به میهمانان از شرایط بوجود آمده بعلت قطع برق ابراز تاسف کرد و خلاصه ای از برنامه های  جشنواره را برای حضار شرح داد. در ادامه امیرحسین روشن ضمیر بنیانگذار استارتاپ چمروش و دبیر اجرائی دومین جشنواره از افسانه تا اصالت، انگیزه برگزاری این جشنواره را معرفی گزیده فرشها و دستبافته های اصیل ایرانی در یک چارچوب جدید و تخصصی با همکاری تولیدکنندگان برگزیده و همینطور آشنایی تولیدکنندگان و بازدیدکنندگان با فناوری های دیجیتال برای اصالت سنجی فرش های دستباف و روش های نوین بازاریابی و فروش اعلام کرد. وی سپس از بزرگان حاضر در جلسه شامل ابوالفضل رجبیان رئیس و احمد زاهدی موحد نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف قم، مسعود سپهرزاد رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران، علی میرزازاده عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران، هوشنگ زارع هنرمند و طراح و مهران صحرائی سرپرست موزه فرش ایران دعوت کرد که در قسمت اهدا جوائز و تندیس های جشنواره به شرکت کنندگان حضور پیدا کنند.

در دومین جشنواره از افسانه تا اصالت، شش قالی که از نگاه بازدیدکنندگان بالاترین آرا و محبوبیت را کسب کرده بودند شامل فرش "مهراب فرشته" یاشار ملفوظی، فرش "آفرینش از عدم" کریم صیرفیان، فرش "رنگ در عرصه ملکوت" محمد جمشیدی، فرش "ترنج شکارگاه" محسن اعلاباف، فرش "ققنوس" محمود محقق و فرش "بنفشه" احمد زاهدی موحد معرفی و با اهدای تندیس مورد تقدیر قرار گرفتند و در پایان مراسم به تمامی شرکت کنندگان در رویداد تندیس یادبود جشنواره اهدا شد.

گفتنی است که دومین جشنواره از افسانه تا اصالت از سلسله رویدادهای نمایش گزیده دستبافته های ایرانی بمناسبت روز ملی فرش به میزبانی موزه فرش ایران و توسط استارتاپ چمروش و مجموعه آلبرزا از تاریخ 20 خردادماه تا 27 خردادماه 1402  برگزار شد. در این جشنواره 10 تولید کننده برگزیده فرش دستباف ایران شامل فرش محمد جمشیدی، فرش محمود محقق، فرش مهدی صیرفیان، فرش کریم صیرفیان، فرش یاشار ملفوظی، فرش فاخر زرباف، فرش محسن اعلاباف، فرش زاهدی موحد، فرش محمدخاکبازان، فرش علیرضا حقیقی و یک مجموعه دار به نام فرش مهدی فخاریان با عرضه 36  گزیده آثار دستبافه های اصیل ایرانی حضور داشتند.

 برگزاری 20 کارگاه‌ آموزشی با موضوعات بلاکچین در ردیابی اصالت و مالکیت فرش، بکارگیری هوش مصنوعی در اصالت سنجی فرش، نوآوری در اکو سیستم فرش، پنل تخصصی تولید و صادرات فرش با رویکرد هنری، رمزگشائی اسطوره ها در فرش دستباف، معرفی برند فرش محسن اعلاباف، معناشناسی و زیبائی شناسی در فرش، تحلیل فرش رنگ در عرصه ملکوت، معرفی فرش قشقائی، آینده پژوهشی در فرش، فروش فرش در فضای آنلاین، ارتقاء جایگاه فرش بعنوان یک محصول فاخر، نقش برجسته سازی فرش، هویت برند فرش ایرانی، اصالت هنری فرش صیرفیان و فرش مکتب اصفهان از جمله برنامه های این جشنواره بود.

حامیان معنوی این جشنواره وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دفترفناوری و نوآوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه حضرت معصومه (س) بودند.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.