گزارش

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

نقش مهم زنان در صنعت فرش برندی برای آنان در سراسر جهان است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نقش مهم زنان در صنعت فرش برندی برای آنان در سراسر جهان است که زن می‌تواند هم بازاریابی و هم کارآفرینی در این صنعت داشته باشد.

انسیه خزعلی ظهر پنجشنبه در مراسم پایانی پانزدهمین المپیاد فرش کشور در دانشگاه خیام مشهد با بیان اینکه به دنبال ایجاد خانه‌های مولد در کشور هستیم که یکی از عوامل ایجاد آن همین صنعت فرش است، اظهار کرد: زنانی که بتوانند در کنار همسرداری و فرزندآوری کار تولیدی و صنعتی داشته باشند، از طریق صنعت فرش خواهند توانست خانه‌های مولد را پایه‌ریزی کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: هم‌اکنون ۹۵ درصد از تلاشی که برای صنعت فرش کشور انجام می‌شود، به دست زنان حاصل شده است. زنان همچنین در بخش‌های جنبی صنعت فرش نیز نقش ۷۵ درصدی در کشورمان دارند.

خزعلی افزود: برای برندگان المپیاد فرش کشور تسهیلاتی بانکی در نظر گرفته می‌شود که در صورت به ثمر نشاندن آن طی ۶ ماه آینده، می‌توانند از تسهیلات ویژه دیگری بهره مند شوند، دولت در حد بودجه و توان خود تلاش خواهد کرد تا همه مطالبات و نیازمندی‌های صنعتگران فرش را فراهم کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان از این توانمندی بالا برخوردار هستنند که چند کار را با هم انجام دهند و می‌توانند همزمان زاینده، آفریننده، خلاق، ابداع گر و تمدن ساز باشند، خوشبختانه صنعت فرش همه این توانمندیها را یکجا دارد.

وی ادامه داد: زنانی که در صنعت فرش مشغول به کار هستند، از این نخبگی ویژه و توانمندی فوق العاده برای به عرصه ظهور رساندن توانمندی‌های زن ایرانی در بخشهای مختلف هنری، فرهنگی، علمی، فناوری و خلاقیت برخوردار هستند.

خزعلی بیان کرد: هم اکنون بسیاری از هنرها به دست زنان ایرانی احیا شده و فعالیت صنعت فرش نیز به دست این قشر در بسیاری از روستاها و شهرهای کشور از سر گرفته شده است، امیدواریم با همت و پشتکار و با ایستادگی در برابر مانع‌ها، بتوان صنعت و هنر فرش را با دستان زنان به اوج رساند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در سفر به استان‌ها تجهیز هنرستان‌ها و مراکز کارآفرینی و فنی و حرفه ای برای دختران به صورت ویژه و توجه به بازماندگی از تحصیل دختران مورد تاکید است، در طول سال جاری نیز تسهیلاتی را برای اشتغال و حمایت از فرش و صنایع دستی اختصاص می‌دهیم.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.