گزارش

شناسایی سلایق مشتریان، رمز موفقیت سهیل بیگدلی

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

سهیل بیگدلی  به گفته خودش از خانواده‌ای فرهنگی و هنردوست که البته سابقه و تجربه ای در حوزه تولید قالی نداشتند وارد این رشته شده و به دلیل عشق و علاقه زیاد به قالی، از نوجوانی به دنبال آن رفت و از سال ۸۳ بصورت تولیدکننده آماتور و از سال ۸۷ با تولید فرش‌های بزرگ‌پارچه وارد فعالیت حرفه‌ای شد. او چندین دوره در جشنواره فرش برتر کشور از نگاه داوران و مردم جایزه نخست را بدست آورده است از جمله تندیس قالی برگزیده مردمی برای فرش نورا در جشنواره  فرش فاخر اصفهان که در مردادماه 1401 برگزار شد.

بیگدلی در گفتگوی اختصاصی با کارپتور ضمن تبریک سال نو به همه هموطنان و آرزوی سلامتی و موفقیت و شادی در سال 1402 گفت « رویداد از افسانه تا اصالت که در آن 16 تولید کننده برتر فرش دستباف آثار خود را به نمایش گذاشتند فرصت فوق العاده ای برای ایجاد ارتباط نزدیک این تولیدکنندگان و رایزنی بین آنها بود همینطور بازخوردهای خیلی خوبی از بازدیدکنندگان دریافت کردیم که برای بهبود و توسعه بازار فرش بسیار مفید خواهد بود و امیدوارم که با همراهی همکاران بتوانیم فرش ایران را دوباره به جایگاه واقعی آن بازگردانیم.» 

بیگدلی اضافه کرد «من اعتقاد دارم برای موفق بودن در تولید و فروش فرش باید خاص و نوآور بود و از نقشه‌ها و رنگ‌ها و حتی ابعاد خاص بهره برد و بهمین دلیل قبل از تولید یک اتاق فکری تشکیل می دهم و از بهترین نقاشان و‌ طراحان صاحب‌نام برای نقشه‌های خاص فرش کمک می گیرم.»

بیگدلی همچنین گفت که شناخت علایق و سلایق جامعه هدف در فروش یک اثر هنری مانند فرش بسیار مهم است زیرا فرش برای مشتری تولید می شود و بنابراین تلاش او همواره تحقیق به منظور شناسایی این سلایق بوده است تا بتوان فرشی را طراحی و تولید کند که محیط زندگی مشتریان را گرم و پر انرژی کند.

 

در رویداد از افسانه تا اصالت از مجموعه آثار سهیل بیگدلی دو تخته قالی خاص به نمایش درآمده است.

قالی تک ترنج شاه عباسی قم با ابعاد 1.98 در 2.98  متر و  رجشمار67 در 22 رنگ با مصالح کرک و ابریشم  که در مدت 26 ماه بافته شده است. قالی گلفرنگ شاه عباسی قم با ابعاد 2 در 3.11 متر و  رجشمار 67 در 22 رنگ با مصالح کرک و ابریشم در مدت 27  ماه بافته شده است.

لازم به یادآوری است، رویداد از افسانه تا اصالت توسط موزه فرش ایران، مجموعه ایران گره و استارتاپ چمروش برگزار می شود و تا 12 فروردین 1402 ادامه خواهد داشت.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.