'گزارش

رئیس سازمان ثبت اسناد:

ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان خارج از نوبت است

معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان خارج از نوبت است و با تسهیلگری نسبت به آنها اقدام می‌شود.

حسن بابایی در آیین امضای تفاهم‌ همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: مجموعه قوه قضاییه در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر شعار سال با عنوان «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین»، هم در حوزه قضایی و هم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آمادگی کامل برای همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را دارد.

وی ادامه داد: در جلساتی که در ژنو با مسئولان وایپو برگزار شد، موضوع شرکت‌های دانش بنیان هم مطرح شد و وایپو در زمینه تجاری سازی، علائم تجاری و نشانه‌های جغرافیایی، آمادگی دارد که به شرکت‌های دانش‌بنیان ایران کمک کند.

بابایی افزود: یکی از برنامه‌های تنظیمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر مدیرکل وایپو به ایران ملاقات با مدیران شرکت‌های دانش بنیان است تا محصولات این شرکت‌ها در بازارهای جهانی عرضه شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با ثبت علامت تجاری احسان برای فرش دستباف ایرانی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) صادرات محصولات این فرش بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد که پسته و زعفران ایران را نیز با نشان تجاری ایرانی در بازار جهانی عرضه کند.

بابایی اظهار داشت: در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات این شرکت‌ها که به لحاظ کیفیت با محصولات خارجی برابری می‌کند، مرکز مالکیت معنوی در زمینه طرح‌ها و علائم تجاری آمادگی دارد که در اجرای کمیسیون‌های مادرید و لیسبون اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: در حوزه تجارت بین الملل، موضوع علائم و نشانه‌های بین المللی اهمیت خاصی دارد و حضور معاون مدیرکل در حوزه علائم و نشانه‌های تجاری در ایران و بازدید وی از پارک‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان قطعا موثر خواهد بود.

وی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کارگروه‌های مختلفی در حوزه مالکیت معنوی تشکیل داده و با انعقاد تفاهم میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری‌ها افزایش می‌یابد.

حرکت جدی برای اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه برگزاری آیین امضای تفاهم نامه ضمن تشکر از رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال با شعار «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده است بنابراین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مورد شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌های متنوعی دارد.

سورنا ستاری افزود: در تاریخ سوم خرداد نیز قانون جهش تولید دانش‌بنیان ابلاغ شد و یکی از اولویت‌های جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی سازی این قانون است زیرا بسیاری از ساختارهای اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به تدریج آثار خود را بر جای می‌گذارد و این قانون ۱۰ آیین نامه اجرایی دارد.

ستاری اضافه کرد: در مورد اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان حرکت جدی را در نظر داریم تا برای اصلاح اقتصاد دانش بنیان بسیاری از ساختارهای اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهیم.

وی گفت: با توجه به جهت گیری جدید اقتصاد کشور برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان لازم است بسیاری از ساختارهایی که در تمام این سال‌ها در اقتصاد تشکیل شده است تغییر یابد که این اتفاق بسیار بزرگ است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: قانون پیش از اجرا احتیاج به فرهنگ سازی دارد تا تصویب و اجرایی شود و در حال حاضر این فرهنگ در کشور وجود دارد.

وی افزود: قوه قضاییه در حوزه‌های مختلف که در حال پیاده سازی است حمایت‌های لازم را داشته همچنین قوه قضاییه برای شرکت‌های دانش‌بنیان بازارسازی انجام داده است.

ستاری گفت: در رابطه با حوزه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موضوع کاداستر مطرح است و معاونت علمی و فناوری توسعه تکنولوژی و هزینه‌ها را به شدت کاهش داده است؛ به طوری که بسیاری از کارها در چند روز انجام می‌شود. حمایت سازمان ثبت در این حوزه کمک بسیاری به شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه تکنولوژی‌های مختلف در بسیاری از مناطق کشور می‌کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بخش عمده‌ای از کار امروز مربوط به مالکیت فکری است که نیاز به همکاری جدی دارد و این تفاهم‌نامه نقطه عطفی برای طرح‌های آینده است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.