گزارش

افزایش ۷۰ درصدی صادرات فرش با ثبت علامت تجاری احسان

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با ثبت علامت تجاری احسان صادرات این علامت تجاری در زمینه فرش ایرانی بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

حسن بابایی در حاشیه مجمع عمومی وایپو در ژنو سوئیس گفت: پس از نشست مجمع عمومی وایپو نمایشگاه فرش‌های ایرانی در حاشیه این اجلاس برگزار شد که حدود ۲۰۰ نفر از دیپلمات‌ها و هیئت‌های نمایندگی کشورهای مختلف در این مراسم حضور داشتند.

وی افزود: در دوران تحول و تعالی و ریاست حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در قوه قضاییه این آمادگی وجود دارد که دستگاه قضا با جدیت ورود و زمینه صادرات محصولات مختلف مخصوصا محصولات دانش بنیان را فراهم کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در مجمع عمومی وایپو فرصتی فراهم شد که با حضور هیئت‌های دیپلماتیک و نمایندگان حاضر در سازمان وایپو از فرش نفیس دستباف هنرمندان ایرانی به دست مدیرکل وایپو و اسماعیل بقایی هامانه سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو رونمایی شود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته بحث حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالان اقتصادی، صنعتی و هنرمندان است تا بتوانیم با ثبت علائم، نشانه‌های جغرافیایی و طرح‌ها زمینه حضور کشور ایران را در بازارهای بین‌المللی فراهم کنیم.

بابایی ادامه داد: امروز با ثبت علامت تجاری احسان برای فرش ایرانی زمینه حضور این فرش که به دست مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) بافته می‌شود در بازارهای جهانی فراهم شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با ثبت علامت تجاری احسان برای فرش ایرانی صادرات این محصول بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

بابایی گفت: امروز فرصتی فراهم شد تا زمینه حضور فرش‌های ایرانی در بازار‌های بین المللی را فراهم کنیم و نخستین جلسه این همایش پس از دو دهه برگزار شد.

وی افزود: در دوران تحول و تعالی این آمادگی در قوه قضاییه وجود دارد که ثبت علائم و اختراعات برای شرکت‌های دانش بنیان، طرح‌های ابتکاری خلاقانه و نوآورانه فراهم شود تا محصولات ایرانی در بازارهای جهانی به فروش برسند.

بابایی گفت: هم اکنون عضو کنوانسیون‌های مادرید و لیسبون هستیم بنابراین این پتانسیل در کشور ایران وجود دارد که با ثبت بین المللی علائم زمینه حضور در کشورهای مختلف فراهم شود.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.