گزارش

خرید و فروش فرش دویدوخ در رکود کامل!

 رئیس اتحادیه صنایع دستی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر خرید و فروش فرش دو رویه تمام ابریشم دویدوخ در این استان در رکود کامل قرار دارد.

حسین ایزانلو با اشاره به اینکه یکی از مهمترین علل بروز این مشکل شیوع کرونا و تحریم ها است، اظهارکرد: عدم برگزاری نمایشگاه صنایع دستی طی دو سال گذشته نیز بر فروش این فرش تاثیر گذاشته است.

شیوع همه گیری کرونا، فشارهای ناشی از  تحریم ها، عدم برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و همچنین کم توجهی رسانه های رسمی به معرفی این محصول از مهمترین علل این رکود هستند!

وی با اشاره به اینکه آشنایی مردم با این نوع از فرش منحصر به فرد، تاثیر بالایی در وضعیت خرید آن دارد، افزود: گمان می رود فقط حدود ۱۵ درصد از مردم ایران با فرش نفیس تمام ابریشم دویدوخ آشنایی داشته باشند و تصور می کنم یکی از دلایل آن این بوده که در رسانه ملی و یا در سایر رسانه ها کمتر به معرفی آن پرداخته شده باشد.

ایزانلو ادامه داد: البته بیشتر مشتری های این نوع از فرش خارجی هستند و آن هایی که در ایران نسبت به تولید این فرش آشنایی دارند شاید به خاطر قیمت بالای آن از آنجاییکه تمام ابریشم بوده و به صورت دو رویه بافت می شود، خیلی برای خرید آن پا پیش نمی گذارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از ۱۰۰ درصد فرش تولیدی دو رویه دویدوخ بیشتر از ۶۰ درصد آن به علت نبود مشتری در منازل بافندگان دپو شده است، گفت: با این وجود هیچ یک از زنان و بافندگان آن بیکار نیستند و مشغول بافت هستند.

ایزانلو افزود: سالانه حدود ۵۰۰ متر مربع فرش نفیس دو رویه تمام ابریشم دویدوخ در این استان تولید می شود.

پی‌نوشت:
منبع: ایسنا - خراسان شمالی - گزارشگر: اعظم قهرمانی
اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.