گزارش

راهیابی ۲ نفر فارسی به مرحله نهایی المپیاد ملی فرش دستباف

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از راهیابی ۲ شرکت کننده این استان به مرحله نهایی المپیاد ملی فرش دستباف ایران خبر داد.

حمیدرضا ایزدی چهارشنبه ۲۷ بهمن در حاشیه برگزاری آزمون مقدماتی المپیاد دانش‌آموزی فرش دستباف در شیراز بیان کرد: آزمون استانی و مقدماتی چهاردهمین المپیاد دانش آموزی فرش دستباف با شرکت دانش آموزان دختر رشته‌های فرش دستباف از هنرستان‌های استان فارس در شیراز برگزار شد.

او گفت: با همکاری حوزه موضوعی اداره کل آموزش وپرورش و سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرحله استانی المپیاد فرش برگزار و پس از بررسی، منتخبین و برگزیده‌های مرحله استانی برای شرکت در مرحله نهایی المپیاد فرش دستباف ایران راه یافتند.

ایزدی در رابطه با اسامی راه‌یافتگان به این المپیاد، افزود: سکینه پذیرفته، زهرامهدوی فرد، به عنوان منتخبین اصلی و حدیث قره‌خانی و فاطمه برمشوری بعنوان منتخبین ذخیره به ترتیب در گرایش‌های بافت و طراحی برای حضور در مرحله پایانی چهاردهمین دوره المپیاد ملی فرش دستباف ایران معرفی شدند.

او گفت: این آزمون با هدف سنجش سطح دانش و مهارت هنرمندان عرصه هنر صنعت فرش و برای راهیابی شرکت‌کنندگان استان فارس به مرحله نهایی المپیاد برگزار شد.

رئیس سازمان صمت فارس اظهار کرد: مرحله نهایی چهاردهمین المپیاد فرش دستباف با شرکت هنرجویانی از سراسر کشور از سوی مرکز ملی فرش ایران به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

ایزدی خاطرنشان کرد: مرحله تقویت و آماده سازی دانش آموزان منتخب در راستای توانمندسازی آن‌ها  با حمایت یکی از شرکت‌های تولیدی فرش دستباف استان به منظور ایجاد امکانات مطلوب از جمله تهیه موادِ اولیه، ابزارآلات مورد نیاز و بهره‌مندی از اساتید برتر استان درحوزه های بافت و طراحی انجام می‌شود.

برچسب ها: المپیاد فرش -
اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.