گزارش

صادرات فرش دستبافت استان مرکزی به ارزش 158 هزار دلار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، 158 هزار دلار فرش دستبافت از استان به نقاط مختلف جهان صادر شده است. عمده محموله‌های فرش دستبافت مرکزی در سال جاری، به بازار هدف کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، ترکیه، چین و کویت ارسال شده است.

سعید جعفری کرهرودی افزود: 1219 مترمربع از فرش‌های صادراتی استان مرکزی در سال جاری با بهترین کیفیت و بدون کوچکترین نقصی تولید شده و روانه بازارهای جهانی شدند. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 18 هزار مترمربع انواع فرش دستبافت تمام ابریشم، کرک و ابریشم، تجاری، درشت بافت، گبه و تابلو فرش در نقاط مختلف استان مرکزی بافته شده است.

وی ادامه داد: میزان تولید فرش در استان مرکزی بر اساس عرضه این زیرانداز سنتی در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرش محاسبه می‌شود. باید در نظر داشت که بسیاری از بافندگان فرش تولیدات خود را به دلایل مختلف برای فروش به بازار عرضه نمی‌کنند که در صورت محاسبه این میزان فرش های عرضه نشده به بازار نیز، می توان تخمین زد که تولید فرش دستبافت استان مرکزی در سال جاری به بیش از 20 هزار مترمربع برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 517 فقره کارت قالیبافی و 348 مجوز مشاغل خانگی در استان مرکزی صادر شد و شمار قابل توجهی قالیباف جدید نیز برای استفاده از خدمات بیمه‌ای به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند.

جعفری کرهرودی تصریح کرد: بیشترین میزان فرش دستبافت استان مرکزی در شهرستان های اراک، خمین، محلات و دلیجان تولید می‌شود که فرش های دستبافت این شهرستان ها به لحاظ نقشه و نوع خامه مصرفی در کشور کم‌نظیر است.

وی بیان داشت: استان مرکزی به خصوص در مناطق محلات، دلیجان، فراهان، ساروق، جیریا و غیاث‌آباد، قطب تولید فرش‌های دستبافت نفیس در کشور است و حمایت از بافنده‌های این استان از طریق معرفی به بیمه تامین اجتماعی و ارائه تسهیلات کم‌بهره به کارگاه‌های بافندگی از برنامه‌های اولویت دار سازمان صمت استان است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.