گزارش

دبیرکل سمپوزیوم برترین‌های صنعت فرش ماشینی:

ارزان‌ترین و با کیفیت‌ترین فرش ماشینی دنیا را تولید می‌کنیم!

دبیر کل سمپوزیوم برترین‌های صنعت فرش ماشینی ایران اظهار کرد: با افزایش سیر تورم در ترکیه، امروز ما ارزان‌ترین و باکیفیت‌‌ترین فرش ماشینی را تولید می‌کنیم.

ناصر سراجی در آیین رونمایی از پوستر نخستین سمپوزیوم برترین‌های صنعت فرش ماشینی ایران اظهار کرد: سال ۹۸ در کاشان یک نمایشگاه بین‌المللی برگزار کردیم که ۱۲ سفیر، رایزن تجاری و ... در آن حضور پیدا کردند. بعد این نمایشگاه مشتاق شدیم و یک کار مطالعاتی ۲ ساله را شروع کردیم که در این میان دو موضوع مهم یعنی صادرات فرش و توسعه بازار داخل محور مطالعات و نتایج ما بود که در این موارد ظرفیت بسیار بالایی در کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: در کشور حدود ۲۰۰۰ واحد تولیدی فرش ماشینی داریم که نشان از ظرفیت بالا در این حوزه دارد. رویکرد ما برای این سمپوزیوم توسعه صادرات و بازار داخل است و به دنبال این نیستیم که سمپوزیوم تنها رویکرد تئوری داشته باشد بلکه مطالعات و مذاکرات مختلفی برای عملیاتی کردن آن داشته‌ایم. 

دبیر کل این سمپوزیوم بیان کرد: متاسفانه ما در کشور در حوزه‌های برندینگ و مارکتینگ ضعیف بودیم که این رویداد نیز در همین جهت است. در بخش صادرات تولیدکنندگان را توسط ارتباط مستقیم با سفرا، رایزن‌های اقتصادی و... آشنا کنیم. کارگروه‌هایی را هم برای شناسایی و رصد بازارهای جهانی ایجاد کرده‌ایم که برای مثال یک کارگروه تنها روی بازار آفریقا کار کند. مذاکراتی را نیز با اتاق‌های بازرگانی داشته‌ایم. 

وی اضافه کرد: با افزایش سیر تورم در ترکیه امروز ما ارزان‌ترین و باکیفیت‌‌ترین فرش ماشینی را تولید می‌کنیم. اشکال سنتی فروش فرش دیگر منسوخ شده و باید به روش‌های نوین‌تر روی آورد.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.