گزارش

استاندار همدان:

فرش، سفیر فرهنگی است

برای جذب سرمایه‌گذار تلاش می‌کنیم

فرش همدان نیز قابلیت‌های زیادی دارد و باید روی این هنر صنعت به ویژه در مناطق روستایی کار شود، علاوه بر این فرش می‌تواند سفیر فرهنگی ما در سایر کشورها باشد.

استاندار همدان گفت: خط قرمز ما اشتغال و تولید و سرمایه‌گذاری است و برای جذب سرمایه‌گذار تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد پنج‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه در کارگروه مشترک اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان همدان، با بیان اینکه باید توجه جدی را در بخش اشتغال داشته باشیم، افزود: به دنبال آمارسازی در این بخش نیستیم بلکه به دنبال آمار اشتغال واقعی ایجاد شده هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال باید به زنبورداری توجه ویژه شود، اظهار کرد: فرش همدان نیز قابلیت‌های زیادی دارد و باید روی این هنر صنعت به ویژه در مناطق روستایی کار شود، علاوه بر این فرش می‌تواند سفیر فرهنگی ما در سایر کشورها باشد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه مشاغل ۳ و ۴ با شیوع کرونا آسیب زیادی دیدند، تصریح کرد: باید برای استفاده این بخش از تسهیلات کرونایی طلاع رسانی بهتری می‌شد تا صد درصد استفاده از تسهیلات این بخش محقق شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ۱۹ هزار و ۴۴۱ میلیارد اعتبار تسهیلات کرونایی در کشور تخصیص یافته است، گفت: ۲ درصد از این رقم متعلق به استان همدان است و تاکنون ۳۰ درصد آن جذب شده است.

وی در ادامه بیان کرد: دستگاهای اجرایی موانع را از پیش پای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بردارند و دستگاه‌های اجرایی نیز این فرایند را تسهیل کنند. 

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه وضعیت خوبی در بحث اشتغال نداریم، اضافه کرد: دستگاه‌های کلیدی استان مانند صنعت، معدن و تجارت، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و کشاورزی در بحث اشتغال‌زایی باید به این موضوع توجه داشته باشند و دستگاه‌های پشتیبان نیز باید حمایتگر اشتغال باشند. 

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم پویایی و  فرهنگ کار را در استان راه بیندازیم، اظهار کرد: همدان باید در کشور استانی نمونه باشد تا سرمایه‌گذاران به استان بیایند نه اینکه همدانی‌ها در خارج از استان سرمایه‌گذاری کنند، علاوه بر این، خط قرمز ما اشتغال و تولید و سرمایه‌گذاری است و در جهت جذب سرمایه‌گذار تلاش می‌کنیم.

استاندار همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: پژوهش‌هایی که در استان انجام می‌شود باید اشتغال محور باشد، به نحوی که هدف و نتیجه آن منتج به افزایش اشتغال شود.

وی در ادامه به نقش موثر پارک علم و فناوری در میزان بهره‌وری تولید اشاره کرد و افزود: پارک علم و فناوری باید پژوهش‌ها را تبدیل به برنامه‌های کاربردی و اجرایی کند تا هر اقدامی منتج به تولید شود، همچنین بحث‌های فناورانه در بخش‌های تولید ورود کنند.


قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه استان همدان ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری دارد و باید یکی از اولویت‌های استان باشد، افزود: تکمیل زنجیره‌های ارزش و بهره‌وری در بخش کشاورزی، صنعتی و خدمات نیز یکی از اولویت استان است.

وی با اشاره به اینکه باید ارتباط ارگانیک با دانشگاه‌ها داشته باشیم، ادامه داد: باید از ظرفیت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا برای توسعه استان استفاده کنیم چراکه این دانشگاه با داشتن رشته‌های کارآمد در جهان مطرح است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.