'گزارش

بازار منطقه‌ای فرش:

شرکتی با دو دار بافندگی اکنون تولیدکننده پیشرو فرش در هند است

سرویس اخبار خارجی سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور


ماهش چوداری (
Mahesh Choudhary) در سال ۱۹۷۸ در چورو، راجستان شرکت ساراسواتی گلوبال (Saraswati Global) را راه اندازی کرد.
این شرکت با صادرات به ۲۰ کشور به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو فرش در هند شناخته شده است.
ساراسواتی انتظار دارد تجارت خود را در هند با استفاده از کانال‌های آنلاین بیشتر تقویت کند
.

 

فرش‌ها و قالی‌های ساخت هند در سرتاسر جهان محبوب هستند. بر اساس گزارش بنیاد ارزش ویژه برند هندIndia Brand Equity Foundation) ، هند حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد از کل فرش‌های تولیدی خود را صادر می‌کند. در مارس ۲۰۲۲، صادرات فرش کشور ۱۵۵ میلیون دلار بود که بیشتر از ۱۳۰.۵۶ میلیون دلار در فوریه ۲۰۲۲ بود.

قالی بافی در هند سابقه طولانی دارد و راجستان مرکز برجسته‌ای است. در دهه ۱۹۷۰، ماهش چودری، بنیانگذار و رئیس شرکت ساراسواتی از این فرصت استفاده کرد. این شرکت که اکنون به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو فرش در هند شناخته می‌شود، به حدود ۲۰ کشور جهان صادرات دارد.

ماهش در تعامل با پایگاه SMBStory در مورد ایجاد کسب و کار و اینکه چه احساسی از کار با ۱۰۰۰۰ صنعتگر دارد صحبت می کند.

 

 

از تنها دو دستگاه دار تا کسب جایگاه تولید کننده پیشرو

ماهش بیست و چند ساله بود که تصمیم گرفت بازار قالی را کشف کند. ماهش که از یک پیشینه تجاری که قبلاً به پدرش کمک می‌کرد، چالش‌ها را می‌شناخت. در سال ۱۹۷۸، او به عنوان یک تولید کننده پیمانکار برای سایر شرکت‌های صادراتی واقع در راجستان که به کشورهای خارج از هند فرش می‌فروختند شروع به کار کرد.

او کار خود را با تعداد انگشت شماری از صنعتگران آغاز کرد و حدود هشت سال در تولیدات پیمانکاری کار کرد. در این مدت، ماهش چنان درک درستی از صنعت پیدا کرد که او را به راه اندازی سرمایه گذاری خود، ساراواتی گلوبال، سوق داد.

ما با بازار آلمان شروع کردیم زیرا شروع یک تجارت صادراتی از هند به آلمان آسان بود. ماهشدر گفتکو با پایگاه SMBStory  می‌گوید: 
سپس به تدریج به کشورهای دیگر گسترش یافتیم و امروز ایالات متحده بزرگترین بازار ما است و پس از آن بریتانیا، اروپا و خاورمیانه قرار دارند
.

ماهش می گوید که ساراسواتی صنعتگرانی از سراسر هند، به ویژه از اوتار پرادش، اودیشا، گجرات و راجستان دارد.

در یک بازه زمانی حدود ۴۴ سال، ساراسواتی گلوبال خود را به عنوان یک بازیگر برجسته در بازار فرش هند تثبیت کرده است و هر ماه حدود ۱۰۰ هزار فوت مربع فرش می‌فروشد. حدود ۱۰۰۰۰ صنعتگر داخلی با این شرکت کار می‌کنند.
طبق گزارش ثبت شرکتها، ساراسواتی گلوبال  درآمدی معادل ۲۲۰ میلیون روپیه در سال مالی ۲۰-۲۱ ثبت کرده است.

افـق‌های تـازه

مدل کسب و کار این شرکت به مدت چهار دهه کار کرد تا اینکه پاندومی COVID-19 زنجیره تامین را مختل کرد. ساراسواتی گلوبال سپس بر رشد ردپای خود در هند متمرکز شد.

بازار به این شکل رفتار می‌کرد که همه همتایان ما در هند حضور داشتند و ما نیز سال گذشته پس از افتتاح دو فروشگاه خرده‌فروشی، در دهلی و راجستان، فعالیت خود را در هند آغاز کردیم. ما همچنین شروع به فهرست کردن نام تجاری خود در پورتال‌های تجارت الکترونیک کردیم که در یک سال گذشته شاهد جذابیت‌های زیادی بوده‌ایم.

ساراسواتی گلوبال اخیراً در سایت‌های تجارت الکترونیک مانند UrbanLadder و Pepperfry و سایر موارد ذکر شده است. ماهش می گوید که فروش آنلاین مزیتی به کسب و کار اضافه کرده است. اگرچه او مقدار فروش را فاش نکرد، اما اظهار داشت که فروش در رسانه آنلاین هر ماه در حال افزایش است و او قصد دارد فرصت‌های بیشتری را در بازار آنلاین کشف کند.

ماهش در گذشته با طراحان داخلی و معماران در مدل B2B (کسب و کار به تجارت) کار کرده است. پس از شیوع بیماری همه گیر در هند، این شرکت حضور B2B و B2C (کسب و کار به مصرف‌کننده) خود را در هند افزایش داد و اکنون در تلاش است تا یک برند خرده فروشی قوی ایجاد کند.

 

مهارت در صنعتگران

ماهش مشارکت جامعه صنعتگران در تبدیل شدن ساراسواتی گلوبال به یک سرمایه گذاری موفق را بسیارموثر مهم ارزیابی می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که تمام فرش‌های تولیدی اش دستباف هستند.

در سال ۲۰۱۲، این شرکت بنیاد ساراسواتی را راه اندازی کرد که در جهت بهبود زندگی جوامع حاشیه نشین و محروم در مناطق روستایی کار می کند.تحت این بنیاد، این شرکت به صنعتگران در زمینه تکنیک‌ها و طرح‌های جدید بافندگی به ارتقاء مهارت آنان یاری می‌دهداین بنیاد همچنین مدارسی را تأسیس کرده و به فرزندان شایستۀ صنعتگران برای ادامه تحصیلات عالیه بورسیه تحصیلی می‌دهد.

این بنیاد به صنعتگران کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را ارتقا دهند و در دستیابی به معیشت پایدار کمک کنند. برنامه‌های ما در پرورش رویاهای هزاران بافنده و صنعتگر موفق است.
ماهش می‌گوید فرصت‌های شغلی ارائه‌شده توسط این شرکت نه تنها به بافندگان کمک می‌کند تا امرار معاش خود را به دست آورند، بلکه به آنها بستری می‌دهد تا استعداد خود را به نمایش بگذارند
.

ماهش می‌گوید که این شرکت انتظار دارد حضور آنلاین خود را افزایش دهد و همچنین قصد دارد فروشگاه‌های آفلاین بیشتری را در دو تا سه سال آینده راه‌اندازی کند.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.