گزارش

رئیس سازمان صمت استان:

صنعت فرش هویت و اصالت آذربایجان شرقی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت اولویت دهی به مزیت‌های بومی تولیدی در استان، صنعت فرش را هویت و اصالت آذربایجان عنوان کرد.

صابر پرنیان در دیدار با اعضای اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های مختلف حوزه‌ی فرش استان، رفع عملی موانع تولید و صادرات در صنعت فرش که ثروت ملی ایران به‌ویژه آذربایجان شرقی است را اقدامی تحول آفرین در اشتغالزایی و تقویت تولید ملی برشمرد و اظهار کرد: باید از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، جامعه دانشگاهی به‌ویژه دانشکده فرش استان و صاحب‌نظران و بزرگان فعال در حوزه‌ی فرش اعم از طراحان، رنگرزان، تولیدکنندگان فرش دستباف، بافندگان روستایی و شهری و صادرکنندگان در مسیر ثروت آفرینی و اشتغالزایی استان بهره لازم را ببریم.

وی، تقویت صنعت فرش را در گرو نگاه نو و تحول در تمامی بخش‌های این حوزه ارزشمند ملی دانست و ادامه داد: با احصاء و دسته بندی دقیق مسائل می‌توانیم براساس اولویت بندی به سمت رونق تولید، صادرات، برندسازی، تامین مالی جهت تامین موادِ اولیه و تولید و فروش گام اثربخشی برداریم.

راهکارهای تقویت صنعت فرش آذربایجان‌شرقی بررسی می‌شود

رئیس اداره فرش استان نیز در ادامه این دیدار ضمن ارائه بخشی از اقدامات کمیته فرش استان گفت: کلیه‌ی اقدامات تخصصی در ارتباط با صنعت فرش دستباف با هماهنگی کمیته فرش انجام می‌شود و در جلسات ماهانه کمیته مسائل پیرامون این صنعت بومی بررسی و ارزیابی می‌شود.

علی سلیمانی ادامه داد: همچنین در کارگروه فرش استان نیز که به صورت فصلی برگزار می‌شود راهکارهای تقویت فرش استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، رئیس اداره فرش استان با اشاره به ثبت جهانی فرش دستباف تبریز در سال ۲۰۱۵، افزود: با حمایت واقعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت فرش و تکیه بر توانمندی‌های موجود در استان از نظر نیروی انسانی ماهر و متخصص و طراحان برجسته می‌توانیم اهداف صادراتی را محقق ساخته و به بازارهای جهانی راه پیدا کنیم.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.