رویدادها

تفاهم‌نامه همکاری وزارت کشاورزی و کمیته امداد برای توانمندسازی عشایر

وزیر جهاد کشاورزی و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برای توانمندسازی روستاییان و عشایر تحت پوشش این نهاد، تفاهم نامه امضا کردند.

« سیدجواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک مدیران وزارت جهاد کشاورزی و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برای توسعه همکاری‌های کشاورزی و امنیت غذایی افزود: یکی از بخش‌های سریع و ارزان برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد، بخش کشاورزی است. از جمله اهداف کمیته امداد هم تبدیل کردن مددجویان از مستمری بگیری به یک فرد مستقل و صاحب درآمد است که این هدف، یک نقطه اشتراک با حوزه پرظرفیت کشاورزی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: مجتمع‌های اقتصادی کمیته امداد در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که حوزه امنیت غذایی کشور محسوب می شود و در بحران های کشور می توانند نقش آفرینی کنند و نواقص بازاررسانی و توزیع را برطرف سازند.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف ما این بود که در حوزه  امنیت غذایی از کمیته امداد درخواست کنیم تا در حوزه های کشاورزی سرمایه گذاری کرده و به وزارت جهاد کشاورزی کمک کند.

قالی بافی و گلیم بافی در روستاها بیشتر از شهرها توفیق داشته و فرش کمیته امداد با نشان احسان ثبت جهانی شده است

این مقام مسوول گفت: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی برای همکاری با نهادهای مختلف، توانمندسازی روستاییان و عشایر و هم افزایی بیشتر برای رفع مشکلات مردم است.

ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد این وزارتخانه بتواند از ظرفیت های کمیته امداد در بازاررسانی و تنظیم بازار استفاده کند.

سهم ۵۳ درصدی روستاها در اشتغال کشور

«سیدمرتضی بختیاری» رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) هم در نشست مشترک وزارت جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان این که بخش عمده ای از مددجویان کمیته امداد می توانند با اشتغال زایی به تولید کشور کمک کنند و اشتغال پایدار داشته باشند، اظهارداشت: اولویت ما در توانمندسازی سه رکن اشتغال، مسکن و کار فرهنگی در راستای خوداتکایی است.

وی با اشاره به اینکه ۵۳ درصد از اشتغال کشور در روستاها است، افزود: در سال ۹۹، ۱۹۷ هزار اشتغال پایدار در کشور با ۵۷۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه ایجاد کردیم، در ۷ ماهه سال ۱۴۰۰ در روستاها توسعه اشتغال افزایش یافته و به ۵۳ درصد رسیده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، با بیان این که نوغانداری از مشاغل روستایی پر درآمد بوده است، خاطرنشان کرد: با کمک وزارت جهاد کشاورزی چندین توتستان در استان های گلستان، خراسان شمالی، گیلان و برخی مناطق مستعد دیگر ایجاد شده است و نوغانداری به یکی از برندهای اقتصادی و اشتغال کمیته امداد تبدیل شده است.

بختیاری افزود: قالی بافی و گلیم بافی در روستاها بیشتر از شهرها توفیق داشته و فرش کمیته امداد با نشان احسان ثبت جهانی شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در حوزه دام سبک و سنگین، کشت های گلخانه ای معاونت اشتغال کمیته امداد فعالیت خوبی داشته و در بخش شیلات هم در سیستان و بلوچستان ۱۰ مرکز را به طور پایلوت راه اندازی کردیم که نتایج خوبی داشته و توسعه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که اشتغال زایی پایدار در روستاها داشته باشیم و بازاررسانی را هم با همکاری مجتمع های اقتصادی کمیته امداد انجام دهیم.

بختیاری ادامه داد: اگر اقتصاد روستاها را ارتقا دهیم، مهاجرت معکوس خواهیم داشت.

گفتنی است در پایان این مراسم، وزارت جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای توانمندسازی روستاییان و عشایر تحت پوشش این نهاد، تفاهم نامه امضا کردند.

از مفاد اصلی این تفاهم نامه، اشتغال زایی روستایی و عشایری و اجرای کشاورزی قراردادی است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.