گزارش

درخشش کارگاه فرش لاهیجی در رویداد از افسانه تا اصالت

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 مراسم اختتامیه رویداد از افسانه تا اصالت روز چهارشنبه 9 فروردین ماه 1402 در سالن آمفی تئاتر موزه فرش ایران با حضور قائم مقام وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و معاونان این وزارتخانه برگزار شد. در این مراسم پنج تخته فرش دستبافت برتر که با مشارکت بازدیدگنندگان (نگاه مردمی) بیشترین آرا را کسب کرده بودند معرفی شدند که دو فرش هزارنقش و نیلگون از تولیدات کارگاه فرش لاهیجی در میان 5 فرش برتر این رویداد قرار گرفتند.

عکس: خبرگزاری میراث آریا 

علی لاهیجی طراح و تولیدکننده فرش ابریشمی فعالیت خود را در سال 1368 در تهران با تمرکز بر دو اصل نوآوری و تحول در قالی آغازکرد. او بهمراه فرزند ارشد خود عماد در سال 1400 کارگاه فرش لاهیجی را تاسیس کرد. با توجه به 32 سال سابقه وی و در نظر گرفتن معیارهایی از جمله طراحی هنری، زیبایی، کیفیت و بهره‌گیری از فناوری روز دنیا، کارگاه فرش لاهیجی در میان تولیدکنندگان برتر ایران شناخته می‌شود.


عکس: خبرگزاری میراث آریا 

کارگاه فرش لاهیجی اولین تولید کننده قالی در جهان است که از فناوری بلاکچین برای ثبت شناسنامه فرش و ردیابی مالکیت آن استفاده میکند و فرش هزار نقش این کارگاه که بعنوان اولین فرش از این فناوری استفاده می کند و مستند آن در سال 1399 در سرای عامری‌های کاشان تهیه شد، در رویداد از افسانه تا اصالت به نمایش در آمده است.


عکس: خبرگزاری میراث آریا 

 گفتنی است رویداد از افسانه تا اصالت توسط موزه فرش ایران، مجموعه ایران گره و استارتاپ چمروش با نمایش 40 گزیده قالی اصیل ایران در 29 اسفندماه آغاز بکار کرد و تا 12 فروردین ادامه می یابد. برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه آشنایی با مکاتب قالیبافی ایران؛ بررسی کاربرد هوش مصنوعی و بلاکچین در اصالت سنجی فرش دستباف، برگزاری کارگاه تجربه توسط تولیدکنندگان در سالن آمفی تئاتر موزه فرش ایران و نیز برگزاری مسابقه روایتگری فرش، از جمله برنامه‌های این رویداد بود.

 

 

پی‌نوشت:
منبع عکس‌های این گزارش: خبرگزاری میراث آریا
اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.