نمایشگاه داخلی

دستاندرکاران فرش اصفهان در نمایشگاه بزرگ فرش تهران شرکت نمی کنند!

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

در تاریخ 14 تیر ماه 1401 بیش از 60 تن از دستاندرکاران تولید، عرضه و صادرات فرش اصفهان، با امضاء طوماری ضمن انتقاد از هزینه سرسام آور اجاره غرفه نسبت به زمان برگزاری و ساعات بازدید سی امین نمایشگاه بزرگ فرش دستباف تهران که طی بیش از سی سال گذشته به عنوان مهمترین رخداد حوزه فرش دستباف تلقی می شود، از دستاندرکاران برگزاری نمایشگاه خواستند تا با تجدید نظر در قوانین و مقررات وضع شده پیرامون این رویداد سالانه، امکان حضور موثر و ثمربخش فعالان و کنشگران فرش کشور خصوصا دستاندرکاران فرش اصفهان را فراهم آورند.

در متن این طومار  آمده:
«درغیر اینصورت انصراف خود را از شرکت در این دوره نمایشگاه اعلام می نماییم».


بر اساس بررسی بعمل آمده از سوی سایت اطلاع رسانی فرش ایران، از آنجا که متاسفانه به این خواست دستاندرکاران اعتنایی نشده است، امضا کنندگان از شرکت در این دوره نمایشگاه صرفنظر کرده اند.

در اطلاعیه و طومار یاد شده به شرح زیر باطلاع علاقمندان می رسد:
 

بنام خدا

اتحادیه فروشندگان فرش دستباف استان اصفهان
اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف استان اصفهان
انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان اصفهان
اتحادیه تعاونی فرش دستباف روستایی استان اصفهان

سلام علیکم؛
احتراما اینجانبان امضاکنندگان ذیل با توجه  به قیمت اعلام شده و همینطور زمان نامناسب برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران تقاضامندیم جهت کاهش هزینه غرفه ها و همین طور تغییر ساعت از 9 صبح تا 4  بعد از ظهر به ساعت 16 تا 21 که زمان مناسب تری می باشد اقدامات لازم مبذول فرمایید در غیر اینصورت انصراف خود را از شرکت در این دوره از نمایشگاه اعلام می نماییم.

پیش از این احد عظیم زاده رئیس اتحادیه فرش فروشان تبریز از هزینه غرفه ها و زمان برگزاری نمایشگاه فرش دستباف تهران انتقاد نموده و به نمایندگی از اعضاء اتحادیه اعلام کرده بود که در صورت عدم اصلاح این موارد اعضای اتحادیه فرش فروشان تبریز در نمایشگاه امسال تهران شرکت نخواهند کرد.
 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • انعکاس خبر عدم مشارکت برخی از دستاندرکاران فرش در نمایشگاه فرش دستباف تهران در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته است. در این میان به عنوان نمونه نظر جواد الیاسی از فعالان فرش دستباف ابریشم قم و بازرس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف استان، در گروه واتساپی «فعالین شبکه و پیشه» را می خوانیم. ایشان نوشته اند: باعرض سلام و ارادت خدمت شما همکاران محترم باید به اطلاع شما عزیزان برسانم این جو بوجود آمده در رابطه با نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تهران را بدرستی واکاوی نماییم و در دام عده ای منفعت طلب نیفتیم. جناب آقای احد عظیم زاده مگر عضو ستاد اجرایی نمایشگاه نیستند؟ چرا اعتراض خود را در ستاد نکردند؟در رابطه با جمع بزرگی از تولیدکنندگان فرش قم:از جمع ۳۹ نفر لیست ۱۴ نفر امضاء نکرده اند. از ۲۵ نفر امضاء کننده هم ۱۶ نفر از تجار و فرش فروشان میباشند. در ضمن در آخرین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف تهران ۱۱۷ غرفه به فرش قم اختصاص داشته است.حال خود بخوانید حدیث مفصل رادر اینجا باید اعلام دارم بنده به ساعت نمایشگاه شدیدا اعتراض داشته و در همه حال اعتراض خود را اعلام میدارم ولی اعتراض اصلی به ستاد اجرایی نمایشگاه میباشد که حدود ۶۰ درصد آنرا تجار تشکیل داده اند.مگر شما قیمت و ساعت برگزاری نمایشگاه را در ستاد مصوب نکرده اید؟ اگر نکرده اید که کوتاهی و خلاف کردید ولی اگر مصوب کردید پس این هیاهو برای چیست؟غیر از این است که تجار در این دوسال برگزار نشدن نمایشگاه بین المللی فرش دستباف تهران بیشترین بهره و سود را برده اند و امروز تحت هر شرایطی خواهان کنسل شدن نمایشگاه میباشند.تجار و بازرگانان در ستاد مبلغ هزینه و ساعت نمایشگاه را تصویب کنند ولی از اینطرف امضاء جمع کردن و طومار نوشتن در شرایطی که اکثر بافندگان و تولیدکنندگان با مشکل مواجه هستند چه معنی میدهد؟

    اشتباهاتی که در برگزاری نمایشگاه در طی دوازده سال گذشته رخ داده و الان هم این اشتباهات ادامه دارد . 1. نمایشگاه برای فروش نباید باشد و اگر هم باشد بصورتیکه بوده نباید باشد 2. وقت نمایشگاه باید طوری تنظیم شود که مخاطب داشته باشد از صبح ساعت ده تا چهار بجز بیکاران کسی برای بازدید وخرید نمی‌آید .3. برگزار کننده نمایشگاه حتما باید تبلیغات گسترده در سطح بین المللی داشته باشد 4. دعوت از تجار بین المللی فرش با امکانات در آرامش و استراحت وایاب وذهاب آنها 5. با توجه به دوسال کرونایی که تجار صادرات نداشتند و فروششان هم زیاد خوب نبود حتما باید در قیمتهای غرفه ها تعدیل به وجود بیاید امسال چون حوزه قالی ایران نیازمند کمی توجه بیشتر است از طرف دولت چون حوزه قالی تا بحال باری بردوش دولت نداشته و از هیچ سوبسیدی استفاده نکرده و در زمانهای حساس کمک حال دولت هم بوده .

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.