گزارش

مدیرعامل صندوق احیا تاکید کرد

رونق اقتصادی و گردشگری سلطانیه در گرو ایجاد زیرساخت‌های لازم

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی گفت: رونق اقتصادی و گردشگری منطقه سلطانیه با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و اقتصادی میسر می‎‌شود.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی گفت: رونق اقتصادی و گردشگری منطقه سلطانیه با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و اقتصادی میسر می‎‌شود.

حسین ساری، شامگاه روز گذشته (یکم شهرویورماه) در سفر یک‌ روزه خود به استان زنجان و در بازدید از مجموعه تاریخی سالار در شهرستان سلطانیه، با اشاره به ظرفیت‌های آن در توسعه اقتصادی و گردشگری، تصریح کرد: رونق اقتصادی و گردشگری منطقه سلطانیه با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و اقتصادی میسر می‌شود، به‌ طوری‌ که می‌تواند این منطقه را از مقصد یک‌ روزه سفر گردشگران به مقصد سفر چند روزه تبدیل کند.

وی با اشاره به مرمت حمام‌ سالار سلطانیه، افزود: با توجه به اینکه این بنای تاریخی در محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه  قرار گرفته است و به‌ صورت پیوسته بر اساس اصول فنی و زیر نظر کارشناسان پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه مرمت‌ شده، می‌تواند در یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

این مسئول ادامه داد: یکی از رویکردهای صندوق توسعه و احیای میراث‌ فرهنگی رونق اقتصاد کشور با بهره‌برداری از میراث تاریخی و فرهنگی طبق ضوابط و چارچوب‌های میراث‌فرهنگی و با حفظ کاربری و اصالت بنا است که می‌تواند جامعه محلی را نیز ذی‌نفع این منطقه کند.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی با اشاره به اینکه استان زنجان از مهم‌ترین ظرفیت‌های طبیعی و فرهنگی کشور است و به‌ عنوان یک‌ قطب گردشگری می‌تواند در توسعه فرهنگی و اقتصادی استان مؤثر باشد، ادامه داد: باید با ایجاد شرایط و امکانات تفریحی و گردشگری لازم توقف گردشگر را در شهرستان‌ها فراهم کنیم و با این کار ماندگاری توریست افزایش‌ یافته و اقتصاد گردشگری نیز ارتقا یابد.

ساری همچنین در بازدید از غار کتله‌خور خدابنده با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در دستور کار صندوق توسعه و احیا قرار دارد، کمک به واگذاری طرح‌های گردشگری به بخش خصوصی است، گفت: در قراردادهای جدید بناها بخشی از تبلیغات بناهای خود را بر عهده می‌گیریم و سرمایه‌گذار و متولیان باید در حوزه معرفی بنا اقدام کنند، زیرا معتقدیم  اهمیت این اقدام از فرآیند و روند توسعه و احیای بنا کمتر نیست.

وی با بیان اینکه بررسی فنی و اقتصادی در خصوص طرح‌ها در کمیته‌ای انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم تاخیر یک‌ ساله در خصوص بنای مربوط به غار کتله‌خور را بتوانیم با اهتمام چند جانبه دنبال کنیم، زیرا این غار یکی از جاذبه‌های بسیار مهم استان است که بر اساس برنامه سرمایه‌گذار طرح‌های اقامتی پذیرایی و خدماتی مجموعه توسعه خواهند یافت.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.