مرکز ملی فرش ایران

اظهارات پایتونی مبتنی بر هوش مصنوعی!

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه فرش دستباف با استفاده از هوش مصنوعی، ۲۰۰ نوع محصول را تجاری سازی کرده اند.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 

رئیس مرکز ملی فرش ایران در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد: «یکی از "شرکت‌های دانش بنیان ما"، با تثبیت رنگ فرش‌های دستباف، فرایند قالیشویی را سرعت می‌دهد و با بهره مندی از هوش مصنوعی از آسیب رسیدن به فرش دستباف در هنگام شستشو جلوگیری می‌کند.»
اینکه هوش مصنوعی چه ربطی به تثبیت رنگ خامه قالی و یا چلوگیری از آسیب رسیدن به فرش هنگام شستشو دارد، از میزان شیفتگی و دلبستگی ایشان به استفاده مطالعه نشده و نا بجا از عناوین دهان پرکنی مثل دانش بنیان، استارتاپ ها، اکوسیستم فرش و حالا هوش مصنوعی حکایت می کند.
از باب دلسوزی و اخلاق حرفه ای، توصیه می کنیم ایشان قبل از استفاده از این عناوین با صرف چند دقیقه وقت و یک جستجوی ساده در گوگل، علاوه بر درک میزان بی ربطی این مطالب با مسائل فرش کشور، از وهن جایگاه متولی فرش کشور که به صورت امانتی در دست ایشان قرار گرفته خودداری کند. 
سال هاست که نه تنها شرکت های قالیشویی بلکه کارواش ها نیز از مواد شوینده نانو و مواد پایدار کننده رنگ برای شستشو استفاده می کنند و در حال حاضر شرکتهای متعددی این محصولات را در بسته بندی های متنوع برای استفاده های خانگی و صنعتی به بازار عرضه کرده اند. سال ها پیش یکی از همین شرکت ها با مراجعه به سایت اطلاع رسانی فرش ایران و نمایش عملکرد تثبیت رنگ پشم با مواد نانو اظهار می کرد که دستگاه ها برای معرفی محصول ما به بازار مصرف خصوصا قالیشویی ها همکاری نمی کنند.
حال اگر یکی از شرکتهای دانش بنیان ایشان نیز کار مشابهی انجام داده است، ربط دادن آن به هوش مصنوعی به همان اندازه که ارتباط دادن زبان برنامه نویسی پایتون (PYTHON) به نرم افزار همه کاره ای که می تواند مشکلات و مسایل مهمی در حوزه سیاسی، نظامی، اقتصادی و... را پیش بینی و برطرف کند خنده دار و نگران کننده است. خنده از آن جهت که کارمان از گریه گذشته است! و نگران کننده به جهت آنکه با راهبری مدیرانی در چنین سطحی از ناآگاهی، سرنوشت فرش کشور چه خواهد شد.

در ادامه با هم انعکاس مصاحبه ایشان با خبرگزاری صدا و سیما را در سایت باشگاه خبرنگاران جوان بخوانیم:

فرحناز رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: هم اکنون یکی از شرکت‌های دانش بنیان، با تثبیت رنگ فرش‌های دستباف، فرایند قالیشویی را سرعت می‌دهد و با بهره مندی از هوش مصنوعی از آسیب رسیدن به فرش دستباف در هنگام شستشو جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: فرش دستباف نیازمند حمایت دولتی، جامعه فرش و شرکت‌های دانش بنیان فعال در این هنر است که در این راستا تفاهم نامه‌های متعددی با افراد متخصص در حوزه نوآوری و خلاقیت امضا شده است.

رئیس مرکز ملی فرش گفت: در حوزه خلاقیت و نوآوری و در همه زنجیره ارزش فرش از جمله نقشه خوانی، بافت، حوزه فروش و بازاریابی می‌توانیم نوآوری داشته باشیم که نیازمند حمایت دستگاه‌های بین بخشی است.

 

برای  دیدن ویدیوی این مصاحبه روی تصویر زیر کلیک کنید.

شما هم با ارسال نظر خود در این بحث مشارکت کنید. 


درباره پایتون:
فروردین ماه 1402، جلسه دیدار سیدابراهیم رئیسی با دانشمندان یک درصد برتر جهان با اتفاقی عجیب همراه بود.
در این جلسه که با عنوان «نشست با جمعی از  دانشمندان یک درصد برتر جهان» برگزار شد، داوود دومیری گنجی، ریاست اسبق بنیاد ملی نخبگان استان مازندران، به شکلی باور نکردنی، یک زبان برنامه نویسی به نام پایتون را به عنوان نرم‌افزاری جهانی که همه کار می کند به دولت و سیدابراهیم رئیسی پیشنهاد داد و اعلام کرد این نرم‌افزار کارهای مختلفی انجام می‌دهد! او گفت: به عنوان مثال پایتون در حوزه پزشکی می‌تواند پیش‌بینی کند که فرد در ۴ سال آینده به چه سرطانی مبتلا می‌شود و می توان این کاربری را به زمینه‌های سیاسی، نظامی و غیره هم تعمیم داد.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.