رویدادها

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان

نمایشگاه هنرها و صنایع دستی در قزوین برپا می‌شود

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: نخستین نمایشگاه هنرها و صنایع دستی استان پس از شیوع کرونا در ماه جاری برپا می‌شود.

قزوین- سید میثم حصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاه روزهای ۲۵ تا ۳۰ آذرماه جاری به مدت پنج روز با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا برگزار می شود.

این مسوول اظهار داشت: این نمایشگاه در سرای شترخان در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه قزوین برپا می شود.

وی افزود: تلاش می کنیم تا هنرمندان استان های همسایه نیز در این نمایشگاه حضور یابند که از آنها برای شرکت در این رخداد دعوت کرده ایم.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین اظهار داشت: ایجاد نشاط اجتماعی و کمک به هنرمندان برای نمایش و فروش آثار و محصولات هنری از اهداف برپایی این نمایشگاه به شمار می رود.

این مسوول در ادامه از انتخاب قزوین به عنوان منطقه هشتم داوری مهر اصالت صنایع دستی خبر داد و گفت: براین اساس آثار ارسالی هنرمندان برای دریافت مهر اصالت از استان های قزوین،زنجان و گیلان از سوی داوران استان بررسی و داوری خواهد شد.

استان قزوین دارای حدود ۶ هزار هنرمند و تولیدکننده صنایع دستی است. 

آینه کاری، گره چینی،گلیم، جاجیم، مسگری، سفال،بافتنی های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی،پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای دستی قزوین به شمار می روند

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.