آمار و اطلاعات

رئیس سازمان صمت استان خبر داد؛

صادرات انواع فرش دستبافت مرکزی به ارزش 80 هزار دلار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون انواع فرش دستبافت به ارزش 80 هزار دلار از استان مرکزی به نقاط مختلف جهان صادر شده است.

سعید جعفری کرهرودی افزود: عمده محموله‌های فرش دستبافت استان مرکزی در سال جاری به بازارهای هدف کشورهای کانادا و پس از آن چین، کویت، فرانسه، آمریکا، هلند و آلمان ارسال شده است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی بیش از 550 مترمربع از فرش‌های صادراتی استان مرکزی با بهترین کیفیت و بدون کوچکترین نقصی تولید شده و روانه بازارهای جهانی در سایر کشورها شده است.

 مناطق فراهان، ساروق، جیریا، غیاث‌آباد، محلات و دلیجان قطب تولید فرش‌های دستبافت نفیس در کشور است و حمایت از بافنده‌های استان از طریق معرفی به بیمه تامین اجتماعی و ارائه تسهیلات کم‌بهره به کارگاه‌های بافندگی از برنامه‌های اولویت دار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: همچنین در این مدت 14 هزار مترمربع انواع فرش دستبافت تمام ابریشم، ظریف کرک و ابریشم، تجاری، درشت بافت، گبه و تابلو فرش نیز در نقاط مختلف این استان بافته شده است.

جعفری کرهرودی تصریح کرد: بیشترین میزان فرش دستبافت استان مرکزی در اراک، خمین، دلیجان و محلات تولید می‌شود که به لحاظ نقشه و نوع خامه مصرفی در نقاط مختلف کشور کم‌نظیر است.

وی بیان داشت: میزان تولید فرش در استان مرکزی بر اساس عرضه این زیرانداز سنتی در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرش محاسبه می‌شود. اما بسیاری از بافندگان تولیدات خود را به دلایل مختلف برای فروش عرضه نمی‌کنند که در صورت محاسبه آن، تولید فرش دستبافت استان در سال جاری به بیش از 20 هزار مترمربع می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تأکید کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 252 فقره کارت قالی‌بافی و 74 مجوز مشاغل خانگی در نقاط مختلف استان صادر شد و 5 قالی‌باف جدید نیز برای استفاده از خدمات بیمه‌ای به بیمه تامین اجتماعی معرفی شدند.

جعفری کرهرودی ابراز داشت: این استان به خصوص مناطق فراهان، ساروق، جیریا، غیاث‌آباد، محلات و دلیجان قطب تولید فرش‌های دستبافت نفیس در کشور است و حمایت از بافنده‌های استان از طریق معرفی به بیمه تامین اجتماعی و ارائه تسهیلات کم‌بهره به کارگاه‌های بافندگی از برنامه‌های اولویت دار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.