گزارش

در بازار افغانستان چه میگذرد:

آوارگان تجهیزات قالی بافی می گیرند

شبرغان ( پانا ) : مقامات روز سه شنبه گفتند که به 225 خانواده بیجاشدگان داخلی (بیجاشدگان داخلی) مواد قالین بافی در ولایت شمالی جوزجان داده شد.

این کمک توسط وزارت پناهندگان با حمایت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان (UNHCR) ارائه شده است.

مدیر انجنیر امور پناهندگان و عودت کنندگان عبدالکریم به آژانس خبری پژواک گفت که این افراد به دلیل ناامنی در دو سال گذشته از ولسوالی های قوش تپه و درزاب آواره شده اند.

او گفت که هر خانواده یک دستگاه قالی بافی، یک صندلی، دو کیسه خز گوسفند، یک سطل و تجهیزات مربوطه دریافت کردند و افزود که خانواده ها قبلاً در مورد نحوه کار با دستگاه ها آموزش دیده اند.

این مقام افزود که این کمک به ارزش 50000 دلار توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ارائه شده است و به مردم کمک می کند تا موقعیت اقتصادی خود را تثبیت کنند.

توردی خال، یک زن 55 ساله اهل درزاب، گفت که از این ابزار و سایر اقلام برای بهبود اقتصاد خود استفاده خواهند کرد. وی از دولت و سازمان های بهزیستی خواست تا این گونه برنامه ها را برای آنها ادامه دهند.

فهیم همدرد، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در این ولایت گفت که چنین برنامه هایی در سایر ولایات موفق بوده است. او در پایان گفت که اگر این برنامه در جوزجان مؤثر واقع شود، گسترش خواهد یافت.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.