نمایشگاه خارجی

برگزاری نمایشگاهی برای تبلیغ فرش‌بافی آذربایجان؛ همزمان با روزهای صنایع دستی اروپا

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 

در طول روزهای صنایع دستی هنری اروپایی (- EACDEuropean Artistic Crafts Days) نمایشگاه فرشی در گالری خانه هنر نـور در باکو افتتاح خواهد شد.

به منظور رواج هنر و هنرهای قالی بافی، که به شدت با میراث فرهنگی غنی آذربایجان پیوند خورده، و با سبک زندگی و سنت های تاریخی مردم آن پیوند دارد، نمایشگاهی از فرش آذربایجان در گالری خانه هنر نور راه اندازی می شود .
در این نمایشگاه نمونه های زیادی از فرش های طرح کلاسیک و مد روز که متعلق به سنت‌های کاملاً متفاوت فرش بافی در آذربایجان هستند، به نمایش گذاشته می شود در کنار این برنامه کارگاه های آموزشی سطوح پیشرفته قالی بافی نیز برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه در تاریخ 27 مارس 2023 ساعت 19:00 (یکشنبه 7 فروردین ماه 1402) افتتاح شده  و تا 2 آوریل 2023 ادامه خواهد یافت. 4 کارگاه آموزشی درک در مورد فرش بافی وجود دارد که در 28، 29، 30 و 31 مارس ساعت 15:00 در خانه هنر نور برگزار می‌شود .

رویداد روزهای صنایع دستی هنری در سال 2002 بنا به درخواست مقامات فرانسوی ایجاد شده استاین رویداد سالانه از سال 2012 به عنوان رویداد روزهای صنایع دستی هنری اروپایی (EACD) نامگذاری شده‌اند.

 این رویداد توسط موسسه ملی هنرهای کاربردی (Institut National des Métiers d’Art -INMA) راه‌اندازی و به اولین رویداد بین المللی اختصاص داده شده به صنایع دستی تبدیل شده است.  این رویداد همه ساله در آغاز بهار اتفاق می افتد.
در طول برگزاری این رویداد، استودیوهای صنایع دستی درهای خود را به روی عموم باز می کنند و  در فضای باز توسط صنعتگران، مدارس آموزشی و موزه ها برگزار می شود.  24 کشور در رویداد  EACD 2023  مشارکت دارند.

آذربایجان امسال برای اولین بار به رویداد روزهای اروپایی صنایع دستی خواهد پیوست.

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • ما که در خوابیم.....!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.