گزارش

نرخ‌های مصوب شستشوی انواع فرش + جدول

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت با بیان اینکه مردم باید برای انجام خدمات به واحدهای صنفی مجاز و دارای مجوز فعالیت مراجعه کنند، گفت: فهرست قالیشویان مجاز شهر تهران در سامانه اتحادیه درج شده است.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 

اکبر تقوی‌شوازی معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در ایام پایانی سال و افزایش تقاضای عموم برای خدمات قالیشویی و با توجه به تجارب گذشته، برخی افراد سودجو با استفاده از امکانات حداقلی مانند چند خط تلفن، یک دستگاه وانت‌بار و با تبلیغات گسترده، نسبت به ایجاد واحدهای صنفی غیرمجاز اقدام کرده که اغلب به‌دلیل نداشتن مجوز مربوطه، عدم تخصص کافی و تعه کاری با شستشوی نامناسب و غیراصولی فرش، موجب خسارت به اموال مشتریان می‌شوند.

وی افزود: مردم باید برای انجام خدمات به واحدهای صنفی مجاز و دارای مجوز فعالیت مراجعه و مراقب اینگونه واحدهای غیرمجاز باشند زیرا پیگیری شکایات و احقاق حقوق تضییع شده مصرف کنندگان به‌دلیل نداشتن مدارک هویتی لازم از جمله محل و پروانه کسب معتبر از سوی اینگونه واحدها به دشواری ممکن می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: طی هماهنگی‌های انجام شده با اتحادیه، لیست قالیشویان مجاز شهر تهران در سامانه اتحادیه درج شده است و مردم می‌توانند برای کسب اطمینان و استفاده از خدمات واحدهای قالیشویی مجاز، به پورتال اتحادیه به نشانی (WWW.Eght1351.com) مراجعه کرده و ضمن اطلاع از مراکز مجاز، آخرین نرخ خدمات قالیشویی شامل: نرخ شستشوی فرش (برمبنای مترمربع، نوع شستشو و جنس فرش)، هزینه حمل و نقل و نحوه ارائه سایر خدمات مانند بسته‌بندی فرش، رفوگری، دارکشی و... و همچنین تلفن‌های رسیدگی به شکایات را مشاهده و دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه رعایت نرخ‌های مصوب شستشوی انواع فرش و موکت توسط تمام واحدهای قالیشویی الزامی است، اضافه کرد: این واحدها در زمان انتقال فرش به قالیشویی موظف به ارائه رسید به مصرف کننده بوده و در زمان تحویل، فرش باید به رویت صاحب کالا رسیده و تاییدیه و فاکتور مربوطه را اخذ کنند.

تقوی‌شوازی با بیان اینکه در تمام نوع شستشوها، عرضه کننده خدمت ملزم به رعایت زمان تعیین شده در رسید جهت تحویل فرش است، یادآور شد: انجام خدمات اضافی مانند دارکشی، پرداخت و رفو، هزینه بسته‌بندی، کاور و لکه‌برداری و ... توسط واحدهای قالیشویی می‌بایست با توافق طرفین صورت پذیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: متقاضیان در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند شکایت خود را از طریق تماس با سامانه 124 اعلام کنند.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت؛ با بیان این که براساس نرخ‌های ابلاغ شده نرخ شستشوی فرش بر مبنای متر مربع، نوع شستشو و جنس فرش مشخص می‌شود، آخرین نرخ مصوب خدمات قالیشویان اعلامی از سوی اتحادیه صنف مربوطه را جهت اطلاع عموم شهروندان تهرانی بشرح زیر اعلام کرد:

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.