'گزارش

ضرورت اعتلای صنعت فرش دستباف خراسان شمالی

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: ارزش افزوده صنعت فرش دستباف این استان فاصله زیادی با عرضه در حوزه بازار دارد که موجب کمتر شناخته شدن این صنعت در کشور شده است.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 

ناصر فخر موحدی ظهر سه شنبه در کارگروه فرش دستباف خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برخی استان‌ها اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در حوزه فرش دارند اما در این استان چنین اتفاقی رخ نداده و موجب شده است موضوع اهمیت و ارزش صنعت فرش دستباف استان مغفول واقع شود.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی یکی از اهداف توسعه اقتصادی استان را رشد و رونق فرش دستباف دانست و افزود: هر چند مطالعات و تلاش‌هایی صورت گرفته اما ارزش افزوده صنعت فرش دستباف استان، فاصله زیادی با عرضه در حوزه بازار دارد که موجب کمتر شناخته شدن این صنعت در سطح کشور شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های مختلفی جهت رونق صنعت فرش دستباف احصا شده، گفت: اجرایی شدن این طرح‌ها می‌تواند به توسعه و ارزش افزوده استان کمک کند.

فخر موحدی خاطر نشان کرد: در بخش دولتی هر نوع حمایتی با توجه به درخواست‌های بخش خصوصی اعمال خواهد شد تا شاهد رونق صنعت فرش دستباف استان باشیم.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی فرش دستباف استان را مهم ذکر کرد و گفت: شناسایی مشکلات و شناخت ظرفیت‌ها با همراهی بخش خصوصی جهت رونق صنعت فرش دستباف امری ضروری است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.