گزارش

گرانی نخ، دست قالیبافان خوی را بست

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف خوی گفت: فروشندگان نخ به بهانه های مختلف بالا رفتن قیمت دلار از فروش مواد اولیه نظیر نخ به قالیبافان امتناع می کنند.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 

تقی پورمحمودی از گرانی و کمبود نخ و مواد اولیه برای تولید فرش دستباف خبر داد و گفت: فروشندگان نخ به بهانه های مختلف بالا رفتن قیمت دلار از فروش مواد اولیه نظیر نخ به قالیبافان امتناع می کنند و قیمت ها را هر روز بالا می برند و این موجب فشار مضاعف به قالیبافان این صنعت شده است.

وی همکاری نکردن بانک های عامل برای پرداخت وام به قالیبافان را از دیگر مشکلات این صنف عنوان کرد و گفت : بانک های عامل از پرداخت وام به این قشرامتناع نموده و در حال حاضر اتحادیه بخاطر همکاری نکردن بانک ها نمی تواند وام های ضروری برای قالیبافان پرداخت کند.

پورمحمودی تعداد قالیبافان بیمه شده را فقط ۲۸۰۲ نفر اعلام کرد و گفت : متأسفانه از سال ۹۲ بیمه تامین اجتماعی قالیبافان قطع شده است و مسئولین تامین اجتماعی اعلام می کنند بودجه ندارند و چندین بار در این خصوص نامه نگاری شده و وعده هایی داده شد اما تاکنون عملی نشده است و این بی مهری ها نسبت به قالیبافان خوی در حال حاضر ادامه دارد .

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف خوی با بیان اینکه در شهرستان خوی تعداد ۶ هزار ۳۰۰ کارگاه قالیبافی مشغول کارهستند، تصریح کرد: حدود ۲۵ هزار نفر در این کارگاه ها مشغول فعالیت و تولید فرش دستباف هستند.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خوی همچنین گفت: در زلزله ۵.۹ ریشتری خوی بیش از یک هزار کارگاه قالیبافی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیده اند .

پورمحمودی با بیان اینکه فرش ماهی تولید خوی جزو برند معتبر جهانی است که ثبت جهانی شده است، تصریح کرد : مشکلات قالیبافان نیازمند رسیدگی است لذا ضروری است مسئولین یاری‌گر قالیبافان صنعت فرش دستباف خوی باشند .

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.