'گزارش

خبر مهم وزیر درباره فیلتر اینستاگرام و واتساپ و فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی

«کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال» در سطح دولت تشکیل شده که تمامی اختیارات رئیس محترم جمهور و هیئت وزیران را برای برداشتن موانع سر راه کسب و کار‌های دیجیتال دارد.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: محدودیت‌های ایجاد‌شده در روز‌های اخیر برای برخی پلتفرم‌های خارجی توسط مراجع ذی‌صلاح امنیتی به ما ابلاغ شده و برداشتن آن‌ها هم به تشخیص همان مراجع است.

زارع پور اظهار کرد: به استحضار مردم عزیز کشورم می رسانم که دولت سیزدهم توسعه کسب و کار‌های دیجیتال و اقتصاد دیجیتال را یکی از راهبرد‌های اساسی خود می‌داند. در همین راستا با تصویب هیات وزیران «کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال» در سطح دولت تشکیل شده که تمامی اختیارات رئیس محترم جمهور و هیئت وزیران را برای برداشتن موانع سر راه کسب و کار‌های دیجیتال دارد که این نشان می‌دهد دولت به دنبال بهره گیری حداکثری از فضای مجازی است.

او گفت: این وزارتخانه همواره حامی کسب و کار‌های دیجیتال بوده و در شرایط پیش رو که به دلیل تصمیم مراجع ذی‌صلاح امنیتی، محدودیت‌هایی برای برخی پلتفرم‌های خارجی ایجاد شده است، ضمن رایزنی با نهاد‌های مذکور، تمام تلاش خود را برای حل مشکل کسب و کار‌های برخط و همچنین تقویت زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های داخلی برای میزبانی کسب و کار‌ها و هموطنان عزیز به کار بسته است.

زارع پور ادامه داد: یادمان نرود که محدودیت اینترنت در دولت‌های گذشته هم در شرایط خاص مسبوق به سابقه بوده که منجر به قطع کل اینترنت می‌شد؛ اما در این دوره، این اتفاق نیفتاد و تمامی خدمات داخلی و بسیاری از خدمات خارجی بدون هیچ گونه اختلالی در دسترس هستند و تلاش شده که هموطنان عزیز برای ارتباطات و امور روزمره مشکلی نداشته باشند.

او گفت: همان طور که بار‌ها عرض کرده ام یکی از اهداف مهم این وزارتخانه ارتقای کیفیت و سرعت زیرساخت‌های ارتباطی کشور است. پیگیری اجرای طرح‌هایی مثل «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» که سرعت اینترنت را ده‌ها برابر افزایش خواهند داد، نشان دهنده عزم و اراده جدی این وزارتخانه برای توسعه ارتباطات در فضای مجازی است.

پی‌نوشت:
این عبارت وزیر که: «این وزارتخانه تمام تلاش خود را برای حل مشکل کسب و کار‌های برخط و همچنین تقویت زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های داخلی برای میزبانی کسب و کار‌ها و هموطنان عزیز به کار بسته است.» عملا به معنای ادامه دار بودن سیاست فیلترینگ و حواله کسب و کارها به پلتفرم هایی است که طی چند سال گذشته نه تنها هیچ توفیقی در ایجاد زیرساختی قابل اتکا نداشته اند بلکه اعتبارات مالی فراوانی را نیز به بهانه تولید پلتفرم های بومی بدون هیچ نتیجه ای بلعیده اند. عجیب است که وزیری که علی القاعده باید آگاهی کاملی از ویژگی های علمی و فنی اینترنت داشته باشد چطور نمیداند که هیچکدام از این تمهیدات به استمرار کسب و کارهای اینترنتی کمک نخواهد کرد! سرنوشت کسب و کارهای زیادی به وضعیت اینترنت گره خورده است و با گفتار درمانی و شعار نه صورت مساله عوض خواهد شد و نه فایده ای در تامین معیشت دستاندرکاران خواهد داشت. با چنین مدیریت غیرمسئولانه ای، بی شک میلیونها کسب و کار به نابودی کشیده خواهد شد.
اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.