موزه

بیراهه های مدیریت موزه فرش: می‌خواهیم برای هر فرش یک موسیقی استخراج کنیم!

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 

مدیر موزه فرش: یک اصطلاحی آقای ضرغامی استفاده میکنه میگه: قانون رو تا جایی که نشکنه میشه خم کرد!! 

سجاد نوروزیان، رئیس موزه ملی فرش ایران در نخستین گفت‌وگوی رسانه‌ای خود با همشهری درباره اقداماتش در موزه ملی فرش توضیحاتی داد.

نوروزیان گفت: یک پیشنهاد به یک گروه موسیقی داده‌ام و گفته‌ام طرح‌های فرش‌های موزه یک هارمونی دارد و شما حاشیه‌های فرش را آکورد کنید و نقش ترنج را تبدیل به ملودی کنید. به دنبال این هستم که از هر فرش یک موسیقی استخراج کنم. کار سختی است ولی می‌توان به دلیل وجود هارمونی در نقش فرش این کار را کرد. فکر کنید که حس بصری و شنوایی با هم درگیر یک هارمونی شود. آقای ضرغامی این موارد را می‌داند. کاری که می‌کنم وجدانم راحت است و سرم بالا است.

اینکه صاحبان نظر تاکید دارند که مدیریت اموال مردم باید بدست افراد کارآشنا، آگاه و مدیر و مدبر باشد از آن جهت است که افراد بی تجربه و ناآشنا با مفاهیم مدیریتی خواسته و ناخواسته دست به اقداماتی می زنند که اگر مخرب و توام با زیان نباشد لااقل بی تاثیر و موجب اتلاف سرمایه های مادی و معنوی ملت است. مدیر موزه فرش اظهار می کند  به یک گروه موسیقی پیشنهاد داده است که هارمونی طرح و نقش فرش را با زبان موسیقی ارایه دهند.
اقدام ایشان نباید هزینه مادی و معنوی و بدون اتلاف منابع مالی و انسانی برای موزه فرش بدنبال داشته باشد. منابع محدود موزه نباید صرف بازیگوشی های سلیقه ای مدیران و دستاندرکاران و اتلاف این منابع گردد. اگر ایشان تازه متوجه هارمونی فرش شده اند قبل از هر اقدام ذوق زده ناشی از آشنایی ضعیف با هنر قالیبافی ایران بهتر است این مکاشفه را با وقت و سرمایه شخصی خود پیگیری کنند و متوجه این نکته باشند که برخی از فرشهای موجود در موزه از جمله آثار تاریخی قالیبافی ایران هستند که بدلیل امکان وارد آمدن لطمه، نباید به بهانه هایی اینچنین سطحی در معرض دسترسی افراد قرار گیرند. مطمئن هستیم هیچیک از دستاندرکاران فرش کشور و دوستداران هنر و فرهنگ ایران، بر خلاف ادعایی که در این ویدئو کرده اند، از ایشان انتظار ندارند که کت و شلوار بپوشند و ....

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.