موزه ها و گالری ها

موزه فرش شیروان افتتاح شد

موزه فرش شیروان در هفتمین روز از گرامیداشت هفته دولت با حضور مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

به‌گزارش سایت اطلاع رسانی فرش ایران، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، مصطفی پورعلی- مدیر کل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی در آیین افتتاح این موزه در روز سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ اظهار داشت:  از این تاریخ به بعد موزه فرش شهرستان شیروان آماده میزبانی از علاقه‌مندان به حوزه فرش است. اعتبار تاسیس این موزه از محل بودجه استانی تامین شده و هزینه راه‌اندازی آن حدود ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: دراین موزه، فرش‌هایی با شاخصه‌های ملی نگهداری می‌شود. آثار این موزه سال ۹۰ از موزه فرش تهران دریافت شد و تاکنون به دلیل عدم فضای مناسب، شرایط نمایش نداشت و برای نخستین بار در چنین فضایی برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود

مصطفی پورعلی: فرش‌های این موزه شامل گلیم و فرش دستباف با قدمت بالا از دوره‌های صفویه، قاجار و پهلوی برخوردار است و به مردم توصیه می‌شود حتما از این موزه بازدید داشته باشند.

 بیشتر فرش‌هایی که در این موزه گردآوری شده در محدوده خراسان بافته شده است و نوع بافت این منطقه را به علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان نشان می‌دهد.

موزه فرش شیروان، در مساحت حدود ۲۰۰ مترمربع، در حال حاضر شامل  ۱۴ تخته فرش است.

 

 

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.