نمایشگاه داخلی

معاون وزیر صمت: رقم صادراتی فرش دستباف واقعی نیست!!

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون رقم صادراتی که اعلام می‌شود بیانگر میزان واقعی صادرات فرش دستباف ایران نیست.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

 

محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این مطلب که «هم اکنون رقم صادراتی که اعلام می‌شود بیانگر میزان واقعی صادرات فرش دستباف ایران نیست»، از بیشتر بودن حجم صادرات فرش کشور خبر داد.

وی در این زمینه بدون اعلام چگونگی روند انجام صادرات ادعایی خود، به راه های مختلفی اشاره کرد که از طریق آن دور زدن تحریمها عملی و امر صادرات محقق شده است. 
این نخستین باری نیست که یک مدیر کم اطلاع در حوزه فرش با طرح ادعاهای غیر قابل اثبات تلاش بی‌نتیجه می کند تا مخاطبان را نسبت به عملکرد مثبت دستگاه متولی توجیه و قانع کند. بدون توجه به آثار و عواقبی که از چنین اظهاراتی می تواند و توانسته مسیر روشن و روندهای قانونی آن را برای دستاندرکاران فرش دستباف کشور در داخل و خارج کشور به چالش بکشد. عملا با چنین اظهاراتی حساسیت دستگاه های ناظر بر روند معاملات تجاری بین المللی بسیار افزایش یافته و دردسرهای بی دلیل تازه ای را بر سر راه تجار و صادرکنندگان فراهم خواهد آورد.

یادآور می شود در دوره‌های قبلی برگزاری نمایشگاه فرش دستباف تهران، مقامات ارشد دستگاه‌های ذیربط در مراسم افتتاحیه شرکت می کردند. حضور وزیر صمت بدلیل اهمیت فرش کشور از جهات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی امری عادی بود. همین مساله انگیزه شرکت روسای جمهور کشور در این مراسم و بازدید ایشان از نمایشگاه و دستاوردهای بخش فرش دستباف کشور بود. متاسفانه در سال جاری نه تنها شخصیت های تراز اول اجرایی در این رویداد حاضر نبودند بلکه مراسم افتتاحیه بلحاظ شرکت کننده رکورد کم استقبالی را بخود اختصاص داد. معاون محترم صنایع عمومی وزارت صمت نیز عملا بدلیل عدم آشنایی کافی با این بخش، همان موضوعات، شعارها و بهانه های تکراری رییس مرکز ملی فرش را در مقابل دوربین رسانه ها اظهار نمود.

ویدیوی اظهارات معاون وزیر را اینجا ببینید

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.