نمایشگاه داخلی

افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف

افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف صبح امروز ۳۱ مرداد با حضور معاون وزیر صمت در محل دائم نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد.

افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی فرش دستبافبه گزارش خبرنگار گروه صنعت و معدن خبرگزاری صداوسیما؛ پس از دو سال وقفه به علت شیوع ویروس کرونا، بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف امروز دوشنبه ۳۱ مرداد با حضور محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت لحظاتی پیش افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، فضای این نمایشگاه ۴۰ هزار متر مربع است که ۳۳ هزار متر آن به غرفه‌های تجاری اختصاص داده شده و در کنار غرفه ها، شرکت‌های دانش بنیان، صنایع خلاق و دانش آموختگان این رشته و فعالان بازاریابی دیجیتال در فرش دستباف فعال می‌شوند.

همچنین ۵۹۰ غرفه در ۱۱ سالن فعالیت تجاری می‌کنند که با محاسبه فعالیت غرفه های غیر تجاری‌ها ۶۰۰ غرفه در این نمایشگاه حضور دارند.

این نمایشگاه تا ۶ شهریور از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود.

به مناسبت برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف این هفته از ۳۱ مرداد تا ۶ شهریور به نام "دیپلماسی اقتصادی فرش" نامگذاری شده است.

 

دستبافته‌های هنرمندان ایرانی در بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف
 

فرش‌های دستباف مناطق مختلف ایران در بیست و نهمین نماشگاه بین المللی فرش دستباف با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان این عرصه به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ شرکت تولیدی و صادراتی هنر- صنعت فرش دستباف کشور حضور و مشارکت دارند و گنجینه‌ای از قالی‌های دستباف، مهم‌ترین کالای فاخر ایرانی و آثار کم نظیر بافندگان و هنرمندان ایرانی را به نمایش گذاشتند.

در بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران؛ انواع فرش‌های دستباف مناطق مختلف ایران در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف، قالی و قالیچه، تابلو فرش‌های مختلف و دیگر دست بافته‌های هنرمندان ایرانی عرضه شده و فضایی بسیار متنوع و رنگارنگی را در معرض دید مخاطبان قرار داده که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

همزمان با برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران؛ چندین هیئت بازرگانی و تجاری از کشور‌های مختلف جهان با حضور در محل نمایشگاه، ضمن بازدید از تولیدات فرش دستباف کشورمان، با تولیدکنندگان و فروشندگان ایرانی وارد مذاکرات تجاری می‌شوند.

نمایشگاه فرش دستباف ایران، مهمترین نمایشگاه فرش دستباف جهان محسوب می‌شود که هر ساله با برگزاری آن؛ هیئت ها، تجار و بازرگانان از نقاط مختلف جهان در نمایشگاه حضور می‌یابند.

بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران با تمرکز بر موضوع‌های تخصصی و صادراتی و همچنین فروش داخلی برپا شده و بهترین فرش‌های عتیقه و معاصر کشورمان را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد.

رونمایی از پلتفرم فرش ایران، رونمایی از فرش مشاهیر، بافت زنده فرش، رونمایی از فرش نفیس سال ایران و سالن اختصاصی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها برخی از برنامه‌های جانبی بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران است.

افزایش صادرات در کنار فروش داخلی، معرفی ظرفیت‌های این بخش اقتصادی، برنامه ریزی برای حل مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود این صنعت، ایجاد بستر‌های مناسب برای سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست اندرکاران با محصولات، نوآوری‌ها و ظرفیت‌های موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت تولید و ایجاد ارتباط مستقیم و رو در رو میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از امروز تا ۶ شهریور ماه به مدت یک هفته از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.