نمایشگاه داخلی

ساعت بازدید نمایشگاه فرش تهران تغییری نخواهد کرد!

به رغم اصرار دستاندرکاران و ذینفعان فرش دستباف کشور نسبت به تغییر ساعات بازدید از نمایشگاه فرش تهران 1401 و در حالی که تنها 5 روز با برگزاری بیست و نمهمین دوره نمایشگاه فرش تهران فاصله داریم، خبرها حکایت از عدم تغییر ساعات کار نمایشگاه دارد!

سایت اطلاع رسانی فرش ایران  کارپتور

 

با اعلام زمان ثبت نام علاقمندان به شرکت در نمایشگاه فرش تهران و انتشار جزییات مربوط به این دوره از نمایشگاه ها، با اعتراض جدی و حتی تندی در میان دستاندرکارات تولید و عرضه فرش دستباف کشور روبرو شدیم. اتحادیه های صنفی اعم از تولیدی و صادراتی و نیز اصناف ذیربط با گلایه از اینکه پس از دو سال توقف برگزاری نمایشگاه و ادعاهای متولی فرش کشور در تلاش برای حمایت از این بخش، چرا جنین زمان نامناسبی برای نمایشگاه در نظر گرفته است. این انتخاب را بدون نظرسنجی از فعالان و ذینفعان و ناشی از عدم توجه و سهل انگاری متولی فرش کشور قلمداد کردند و یکی پس از دیگری اعلام کردند که در دوره شرکت نخواهند کرد. 

در پی بالاگرفتن اعتراضات دستاندرکاران، مرکز ملی فرش ایران با دعوت از برخی افراد و جلب توافق و وعده اینکه همه تلاش!! خود را برای تغییر ساعت نمایشگاه بخرج خواهد داد اسباب ثبت نام بیشتر متقاضیان را فراهم کرد. ایشان که با امید به تحقق وعده مرکز ملی فرش مهیای شرکت در نمایشگاه شده‌ بودند با اطلاعیه ای که شرکت نمایشگاه‌ها و نیروی انتظامی در مورد عدم امکان تغییر ساعت نمایشگاه صادر کردند بار دیگر شاهد بی نتیجه بودن وعده مرکز ملی شدند.

شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران در واپسروزهای باقیمانده به زمان برگزاری، طی نامه ای خطاب به مرکز ملی فرش ایران عدم موافقت معاونت نظارت بر اماکن عمومی تهران بزرگ با تغییر ساعت نمایشگاه را اعلام کرد.

معاونت نظارت بر اماکن عمومی تهران بزرگ نیز در نامه جداگانه ای به مرکز با استناد به کارشناسی های انجام شده! پاسخ درخواست مرکز را «منفی» اعلام کرده است.

 

این در حالی است که مراکز متعددی در تهران نه تنها چنین مجوزی دریافت کرده اند بلکه تا پاسی از شب و حتی تا 2 بامداد فعال و مشغول بکار هستند!

 

همه اینها حکایت از آن دارد که نه تنها وعده های همیشه پوچ مرکز ملی فرش بلکه ادعاهای حمایت و پشتیبانی وزارت صمت و دولت از فرش دستباف نیز بی اساس بوده و صرفا برای امروز و فردا کردن فعالان این حوزه است.

حال باید دید نمایشگاهی که قرار است از 8 صبح تا 3 بعد از ظهر دایر باشد در این شرایط سخت اقتصادی، زمان کم بازدید، گرمای بی سابقه هوا و ساعت کاملا نا مناسب چگونه خواهد توانست رضایت فعالان فرش و حتی خریداران احتمالی و بالقوه آن را جلب کند. بیشتر دستاندرکاران معتقدند این شکل برگزاری دست کمی از عدم برگزاری نمایشگاه ندارد!

 

نظر خود را در این باره از طریق زیر با دیگران به اشتراک بگذارید

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • آقا کلا فرش توی این مملکت صاحب ندارد. اگر داشت وضع اینجوری نبود. اون از دولت اون از اتحادیه ها که فقط توجیه گر کارهای مرکز هستن و اونم از دست اندرکارایی مثل احد عظیم زاده که شلوغش کرد و خودش قبل از اعضای اتحادیه تبریز رفت شرکت کرد. از کجا بگیم و از کی بنالیم

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.