همایش‌های داخلی

ارائه طرح جامع تعهد ارزی فرش دستباف توسط نمایندگان؛ هفته آینده

معاون وزیر صمت گفت: مقرر شد نمایندگان فرش دستباف در یک کارگروه تخصصی، پیشنهاد جامعی در حوزه تعهد ارزی فرش دستباف طراحی و هفته آینده ارائه کنند.

به نقل از شاتا؛ علیرضا پیمان پاک در کمیته فرش دستباف استان اصفهان گفت: نمایندگان فرش دستباف مقرر شد در یک کارگروه تخصصی، پیشنهاد جامعی در حوزه تعهد ارزی فرش دستباف طراحی و در ستاد مقابله با تحریم شورای عالی امنیت ملی چکش‌کاری شود و با بررسی چند سناریو به شکل تخصصی، در هفته آینده به یک طرح جامعی در این عرصه برسند.

معاون وزیر صمت در کمیته فرش دستباف استان اصفهان اظهار داشت: علاوه بر اینکه در حوزه ورود موقت و مسائل مرتبط با مرمت فرش مصوبه‌ای در کمیته اقدامات ارزی ثبت شده است، بخشی از مسائل فراقانونی است مثل اصلاح قانون گمرک که یک مسئله زمان‌بر است و مقرر شد در ستاد مقابله با تحریم شورای عالی امنیت ملی این مسائل تعریف و پیشنهاد شود و به مصوبه‌ای که مورد نظر دوستان است، دست یابیم.

وی تعرفه ابریشم را از دیگر مباحث تجارت خارجی حوزه فرش دستباف ذکر کرد و افزود: مقرر شد نمایندگان حوزه فرش طرحی را در این ارتباط تعریف و طی آن دغدغه تولیدکنندگان داخلی ابریشم را رفع کند و بر این اساس تعرفه‌ها اصلاح و تولید با قیمت رقابتی صورت بگیرد و با نهایی شدن طرح، با وزیر جهاد به شور گذاشته شود و به نتیجه برسانیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: کارت بازرگانی نیز از دیگر مشکلات تولیدکنندگان فرش‌دستباف است که این مشکل در شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک‌های صنعتی هم هست که در این ارتباط بسته‌ای طراحی و بادرنظر گرفتن تمامی چالش‌ها مصوبه نهایی از هیئت دولت دریافت کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت نیز در این کمیته با اشاره به اداره صنایع عمومی در وزارتخانه گفت: صنایعی، چون لوازم خانگی، نساجی، کیف و کفش چرم، فرش‌ماشینی، صنایع خلاق و لوازم بهداشتی و آرایشی و صنایع کوچک در این اداره تعریف شده و تمام آنچه در حوزه صنعت است به این اداره بر می‌گردد.

محمدمهدی برادران با بیان اینکه صنعت فرش به طور ویژه به بخش خصوصی و دولت بر می‌گردد که پیشنهادات مشخصی در حوزه صادرات آن بر اساس دیده بانی و گزارشات و مستندات دریافتی از استان‌ها تعریف شده است، افزود: با هماهنگی سازمان تجارت در کشور‌های مختلف رایزنی‌ها صورت داده شده و مسئله صادرات فرش دستباف اصفهان را به جد دنبال هستیم.

وی با بیان اینکه به جای پرداخت وام و تسهیلات به تولیدکنندگان فرش از سوی بانک ما این اقدام را صورت دادیم، ادامه داد: شرایط مناسبی برای قالیبافان فراهم نیست و شاهد تخلفات و کم‌کاری‌های زیادی در این عرصه بودیم که اکنون شاهد مطالبات خوبی در حوزه حمایت از قالیبافان بودیم و دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف از جمله دانش‌آموزان برگزار شده است.

برادران از فعال شدن دفاتر استانی در حوزه‌های مختلف از جمله واردات موادِ اولیه، بازرگانی و تخصیص وام و تسهیلات و بیمه قالی‌بافان خبر داد و افزود: فرش از جایگاه بالایی نسبت به اصناف دیگر برخوردار است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.