گزارش

معاون توسعه داخلی اداره کل صمت استان مطرح کرد:

گلایه از پالایش قالی بافان تحت پوشش بیمه در خراسان شمالی

در حال حاضر ۲۶ هزار و ۲۵۳ نفر در این استان دارای کارت قالی بافی هستند که از این تعداد فقط دو هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند!

معاون توسعه داخلی اداره کل صمت خراسان شمالی از پالایش قالی بافان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی توسط این اداره کل در استان گلایه کرد.وی اظهارکرد: اما اتفاق تازه ای که اخیرا در این حوزه رخ داده، آن است که این اداره کل در حال پالایش و حذف کردن قالی بافانی است که تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

داود داودزاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: چند سالی است که اداره کل تامین اجتماعی به هیچ عنوان پرونده قالی بافان را برای تحت پوشش قرار دادن آن ها قبول نمی کند

داودزاده بیان کرد: علت این امر آن است که تامین اجتماعی معتقد است تعدادی از افراد تحت پوشش قرار گرفته، قالی باف واقعی نیستند این در حالی است که ما با این دیدگاه مخالف هستیم چراکه هنگام خود اظهاری قالیبافان، کارشناسان اداره بیمه نیز حضور داشتند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ درصد از قالیبافان خراسان شمالی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶ هزار و ۲۵۳ نفر در این استان دارای کارت قالی بافی هستند، افزود: از این تعداد فقط دو هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

وی به وعده مرکز ملی فرش ایران برای بیمه قالیبافان این استان نیز اشاره و بیان کرد: طی دو سال گذشته، تفاهم نامه ای با مرکز ملی فرش ایران مبنی بر پوشش بیمه قالیباف های این استان منعقد شد اما تاکنون این وعده عملی نشده است.

داودزاده ادامه داد: سالانه حدود ۱۶۰ هزار متر مربع فرش در این استان بافته می شود.

پی‌نوشت:
منبع: ایسنا
اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.