همایش‌های داخلی

پنجمین همایش ملی فرش ایران به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود

رئیس بخش هنر دانشکده هنرومعماری دانشگاه شیراز، گفت: پنجمین همایش ملی «دستاوردهای علمی پژوهشگران، دانش‌آموختگان و دانشجویان فرش ایران»، به‌همت انجمن علمی فرش ایران و با همکاری این دانشگاه در روزهای ۱۹و ۲۰ آبانماه جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مجیدرضا مقنی‌پور شنبه ۱۵ آبان در جمع خبرنگاران گفت: رﺷﺘﻪ‌ ﻓﺮش در ﻣﻘﺎﻃﻊ ﮐﺎرداﻧﯽ، ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ و ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳـﯽ ‌ارﺷـﺪ در طول سالیان، داﻧﺸﺠﻮ و داﻧﺶآﻣﻮﺧﺘﮕﺎﻧﯽ را ﺗﺮﺑﯿﺖ ﮐـﺮده و اینک وقت آن رسیده که در ﻗﺎﻟـﺐ یـﮏ رویـﺪاد ﻓﺮﻫﻨﮕـﯽ، ﻫﻨـﺮی و ﻋﻠﻤـی دﺳﺘﺎوردﻫﺎی آنﻫﺎ نمایان شود.

مقنی‌پور افزود: برگزاری این همایش کمک می‌کند ﺗﺎ ﺿﻤﻦ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺑﻬﺘﺮینﻫﺎ در یک ﻓﻀﺎی رﻗﺎﺑﺘﯽ، داﻧﺸﺠﻮیان، داﻧﺶ‌آﻣﻮﺧﺘﮕﺎن و ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﻦ اﻣﺮ ﺑـه ﺑﯿﺎن ﻧﻘﺎط ﻗﻮت، ﺿﻌﻒ، ﻓﺮﺻﺖ و ﺗﻬﺪیدﻫﺎی ﭘﯿﺶ‌روی رﺷﺘﻪ‌ ﻓﺮش در کشور ﺑﭙﺮدازﻧﺪ و با ﻫﻢ‌، راه‌کارﻫـﺎی ﻣﻨﺎﺳـﺒﯽ ﺑـﺮای ﺣـﻞ ﻣﺸﮑﻼت ارائه شود.

عضو کمیته علمی پنجمین همایش ملی فرش ایران، هدف از برگزاری این رویداد را رونق بخشیدن به فعالیت‌های پژوهشی در گروه‌های فرش دانشگاه‌ها، برقراری تعامل علمی و پژوهشی میان دانشجویان و دانش‌آموختگان و پژوهشگران رشته‌ی فرش، آگاهی یافتن از آخرین پژوهش‌ها و یافته‌های علمی حوزه‌ فرش و تداوم برگزاری ادواری همایش که چهار دوره‌ی موفق را پشت سر گذاشته معرفی کرد.

او به تشریح محورهای این همایش پرداخت و گفت: مدیریت و اقتصاد فرش، جامعه‌شناسی فرش، تاریخ، آموزش، پژوهش و ترویج فرش، تولید فرش و طرح، نقش و زیبایی‌شناسی در فرش، فرش و سایر هنرها و کارکردها و فرش و کرونا از محورهای موضوعی پنجمین همایش ملی دستاوردهای علمی پژوهشگران، دانش‌آموختگان و دانشجویان فرش ایران است.

مقنی‌پور به برنامه‌های پنجمین همایش ملی فرش ایران در طول دو روز همایش نیز اشاره کرد و گفت: از تعداد ۱۱۷مقاله ارسال‌شده به دبیرخانه همایش، ۴۳مقاله در دو بخش سخنرانی و پوستر پذیرفته شده‌اند که در نهایت مقالات برتر این همایش، در محورهای گوناگون برای انتشار در نشریه‌ی علمی پژوهشی گلجام انتخاب می‌شود. 

او اضافه کرد: از دیگر بخش های همایش نیز می‌توان به معرفی پروژه  پایان‌نامه برتر دانشجویی در دو بخش کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، معرفی فارغ التحصیلانِ کارآفرین برتر در حوزه فرش دستباف، نیز گرامیداشت یاد و خاطره اساتید درگذشته فعال در عرصه فرش دستباف اشاره داشت. 

به گفته مقنی‌پور، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر درخصوص برگزاری پنجمین همایش ملی دستاوردهای علمی پژوهشگران، دانش‌آموختگان و دانشجویان فرش ایران می‌توانند به سایت www.icsa.ir مراجعه کنند.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.