موزه ها و گالری ها

موزه دائمی فرش کرمانشاه به کجا رسید؟

مهمترین مشکل را مشخص نشدن مکان این موزه است!

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری چند ساله برای راه‌اندازی موزه دائمی فرش در کرمانشاه، مهمترین مشکل را مشخص نشدن مکان این موزه اعلام کرد.

احسان باقرخانی، با اشاره به پیگیری بیش از سه ساله برای راه‌اندازی موزه دائمی فرش کرمانشاه، اظهار کرد: علی رغم مکاتبات متعددی که در این زمینه حتی از سوی مرکز ملی فرش با میراث فرهنگی صورت گرفته، اما هنوز محل مشخصی از سوی میراث فرهنگی برای راه‌اندازی این موزه تعیین نشده است.

وی ادامه داد: ابتدا قرار بود خانه "زرشکیان" برای راه‌اندازی موزه فرش کرمانشاه اختصاص یابد که عملیاتی نشد و پس از آن منزل "حاج آخوند" را برای این موضوع پیشنهاد دادند که طی بازدیدی که از این محل داشتیم مکان قرارگیری آن بواسطه آنکه در مسیر پر پیچ و خمی قرار گرفته، برای راه‌اندازی موزه فرش و حضور گردشگران در این موزه چندان مناسب نیست.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه مهمترین مشکل کنونی موزه فرش کرمانشاه را محل آن اعلام کرد که باید تعیین تکلیف شود.

باقرخانی با بیان اینکه بنا داریم این موزه را با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی کنیم، خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی این موزه حفظ و احیا فرش کرمانشاه و نقشه و طرح آن است.

وی از شناسایی ۳۲ طرح و نقشه فرش کرمانشاه خبر داد که ۱۷ مورد آن برندسازی و حتی برخی جهانی شده و تاکید کرد: هدف ما این است که با راه‌اندازی این موزه بتوانیم از هریک از طرح‌ها و نقشه‌ها نمونه‌ای را در موزه قرار دهیم تا حفظ شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه طرح‌هایی از جمله گل سرخی، کلیایی، حسین آباد، ترنج و جوزان را از جمله طرح‌های مهم فرش کرمانشاه اعلام کرد و یادآور شد: متاسفانه برخی از این طرح‌ها در حال به فراموشی سپرده شدن است و بافنده‌ها تمایلی به بافت این طرح و نقشه‌ها ندارند و اکنون به بافنده طرح و نقشه شهرهای دیگر تبدیل شده‌ایم.

باقرخانی معتقد است، این موزه می‌تواند به افزایش فروش و بازاریابی برای فرش کرمانشاه هم کمک کند.

وی از فرش کرمانشاه به عنوان ظرفیتی مهم برای ایجاد اشتغال یاد کرد و گفت: فرش کرمانشاه سابقه طولانی دارد و باید بیشتر برای استفاده بهینه از این ظرفیت تلاش کنیم.

 

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.