'گزارش

کاهش زمان صدور پروانه بهره‌برداری کارگاه‌های قالی بافی در خراسان رضوی

صدور پروانه بهره‌برداری برای متقاضیان کارگاه‌های قالی بافی در خراسان رضوی به کمتر از سه روز رسیده است.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:  فرد متقاضی برای دریافت پروانه بهره‌برداری باید در سامانه "بهین‌یاب" ثبت نام کند، پس از ثبت‌نام و ارایه مدارک لازم توسط متقاضی، پیگیری‌های بعدی توسط کارشناسان اداره فرش انجام و ظرف سه روز پروانه بهره برداری برای فرد صادر می‌شود.

امیررضا رجبی  افزود: تسهیل صدور پروانه بهره‌برداری برای قالی بافان در خراسان رضوی باعث شده است که صدور این پروانه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ با افزایش ۴۰۰ درصدی و در دو ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۹۰ درصدی همراه باشد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره برای کارگاه‌های قالی بافی خراسان رضوی در سال گذشته ۵۷ فقره گزارش شده است که این تعداد در سال ۱۳۹۹ به میزان ۲۰ فقره بود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هر منطقه حاشیه یا روستایی که مدعی حضور ۱۰ قالی‌باف در منطقه خود باشد، برای آن منطقه سرمایه‌گذار ارسال می‌شود تا نسبت به راه‌اندازی کارگاه قالی‌بافی اقدام شود.
رجبی اظهار داشت: هر قالی‌بافی که تقاضای راه‌اندازی کارگاه داشته باشد، به سرعت وی را به کارگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز قالی بافی در استان خراسان رضوی معرفی می‌کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر ایجاد مراکز گواهینامه‌دار عرضه کننده موادِ اولیه در حوزه فرش استان گفت: با راه‌اندازی این مرکز و شناسنامه‌دار شدن فرش، تقلب و تخلف و بسیاری از موارد دیگر در صنعت فرش حذف می‌شود و در صورت همراهی اتحادیه‌های صنفی و تعاونی‌ها در این بخش، تامین موادِ اولیه برای قالی‌بافان آسان می‌شود.

وی استفاده قالی‌بافان خراسان رضوی از بیمه عشایر و روستاییان را اقدام مثبت مرکز ملی فرش ایران دانست و افزود: از ابتدای امسال ۲۰۰ نفر از قالی‌بافان استان تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند که لازم نیست در سال اول بابت بیمه هزینه‌ای پرداخت کنند، اما از سال دوم به مرور بخشی از هزینه بیمه خود را پرداخت می‌کنند.

۹۰ هزار قالی باف و ۵۰۰ کارگاه تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و فاقد پروانه بهره‌برداری متمرکز و ۱۰۰ کارگاه تولیدی غیر متمرکز دارای پروانه بهره‌برداری و فاقد پروانه بهره‌برداری قالی بافی در استان وجود دارد.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.