اتحادیه فروشندگان فرش دستباف

فرش هاي‌ قاچاق افغاني به نام ايراني در کشور فروخته مي شود!

رئيس اتحاديه فروشندگان فرش دستباف با بيان اينکه اميدوارم حمايتی که از صنعت خودرو مي شود در صنعت فرش هم ديده شود، گفت: متأسفانه فرش های قاچاق افغانی به نام ايرانی در بازار به فروش می رسند.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران - کارپتور

رئيس اتحاديه فروشندگان فرش دستباف با بيان اينکه اميدوارم حمايتي که از صنعت خودرو مي شود در صنعت فرش هم ديده شود، گفت: متأسفانه فرش هاي قاچاق افغانی به نام ايرانی در بازار به فروش می رسند.

وي با بيان اينکه فعالان حوزه فرش معتقدند بايد مديريت بخش فرش کشور به متخصصين اين حوزه واگذار شود، افزود: متأسفانه افرادی در سطح سياست گذاری فرش انتخاب می شوند که تجربه ای در اين حوزه ندارند. امروز ما با الحاق مرکز ملی فرش به صندوق صنايع دستی مشکلی نداريم، مشکل اساسی ما انتخاب افراد غير متخصص در اين حوزه است.

به گفته رئيس اتحاديه فروشندگان فرش دستباف، در زمان تشکيل مرکز ملی فرش ايران ما اصرار داشتيم که مديريت آن از تشکل های بخش توليد و صادرات فرش باشد اما در نهايت گفتند مدير بايد از بخش دولتی انتخاب شود.
عراقچی تصريح کرد: با گذشت چند سال از فعاليت مرکز ملی فرش ايران متأسفانه سياست مناسبی برای توليدکنندگان و صادرکنندگان فرش اتخاذ نشده است حتی براساس بودجه های تخصيص يافته هم اقدام مؤثری براي تبليغات فرش ايرانی در سطح بين المللی و کمک به توسعه بافت فرش و رونق توليد آن صورت نگرفته است.

وی با بيان اينکه اميدوارم حمايتی که از صنعت خودرو می شود در صنعت فرش هم ديده شود، گفت: نمی دانم چرا فکری به حال وضعيت توليد و صادرات فرش در کشور نمی شود. به نظر می رسد در سال جهش توليد بايد توجه ويژه ای به اين حوزه صورت گيرد تا ضمن رفع مشکلات در داخل کشور حضور پررنگي هم در بخش صادرات داشته باشيم.

متأسفانه فرش های قاچاق افغانی به نام ايرانی در بازار به فروش می رسند.

وی با اعلام اينکه مشاهدات آمار نشان می دهد ميزان صادرات فرش کاهش و حتي در بازارهای داخلي هم سطح فروش روند نزول داشته است، افزود: متأسفانه به جای رونق بافت فرش دست بافت و فروش آنها با قيمت مناسب به مردم بازار به سمت فرش های لاکچری و ماشينی رفته ايم. 

جالب اينجاست اين روزها ما شاهد فروش فرش های قاچاق هندی و ترکی هم در بازار هستيم.
رئيس اتحاديه فروشندگان فرش دستباف تهران، اضافه کرد: متأسفانه حتی فرش‌های قاچاق افغانی به نام ايرانی در بازار به فروش می رسند.
چرا مسئولين به ويژه مرکز ملی فرش ايران کاری برای جلوگيری از ورود قاچاق فرش به کشور نمی کنند چرا سياست مناسبی برای حمايت از توليدکننده ايرانی در دستور کار نيست!

وي با بيان اينکه جالب اينجاست هندی ها پشم ايرانی را ارزان خريداری و با توليد گبه آن را با قيمت های بالا در بازار کشور به فروش می رسانند، تصريح کرد: حدود يک ميليون و ۵۰۰ هزار کارگر در بخش بافت فرش مشغول به کار هستند. علاوه بر اين از زنجيره توليد تا صادارت فرش هم ۳۵ شغل وجود دارد که نشان می دهد حوزه فرش يک کارخانه بزرگ با نيروی انسانی بالا دارد که متأسفانه اين کارخانه در حال تعطيل شدن است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.