گزارش

افزایش ۲۵‌ درصدی تعرفه قالی‎شویی

با نزدیک‌شدن به عید نوروز بیشتر خانواده‌ها در تلاش برای نظافت منزل هستند و در این بین شستن فرش موضوعی است که همیشه در این ایام رواج داشته است، اما در روزهای اخیر هزینه این کار بیشتر شده است. این موضوعی است که یکی از مسوولان قالی‌شویان تهران مطرح کرده است.

حمید محمدی با اشاره به اینکه نرخ‌های قالی‌شویی در مقایسه با نرخ‌های اعلام شده در اسفند سال‌گذشته متفاوت بوده و افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصدی را داشته است، به سایت بازار گفت: «نرخ قالی‌شویی در آستانه شب‌عید بدین صورت است که قیمت شست‌وشوی انواع فرش ماشینی معمولی هر متر‌مربع ۱۶‌هزار و ۵۰۰‌تومان بوده که ۳‌هزار و ۵۰۰‌تومان هزینه کاور است و ۲‌هزار‌تومان نیز هزینه ایاب و ذهاب بوده که جمعا ۲۲‌هزار‌تومان می‌شود. قیمت شست‌وشوی انواع فرش‌ماشینی مدرن، فانتزی و گل‌ابریشم نیز هر متر‌مربع ۲۲‌هزار و ۵۰۰‌تومان بوده که ۳‌هزار و ۵۰۰‌تومان هزینه کاور است و ۲‌هزار‌تومان نیز هزینه ایاب و ذهاب بوده که جمعا ۲۸‌هزار‌تومان می‌شود.‌»

وی در ادامه در مورد قیمت شست‌و‌شوی فرش دستباف نیز گفت:«قیمت شست‌وشوی فرش دستباف معمولی هر متر‌مربع به همراه کاور و هزینه ایاب و ذهاب ۳۳‌هزار و ۸۰۰‌تومان است. قیمت شست‌وشوی فرش دستباف  روشن اعلا، کاشان، اردکان هر متر‌مربع به همراه کاور و هزینه ایاب و ذهاب ۴۵‌هزار و ۱۰۰‌تومان است. قیمت شست‌و‌شوی فرش گل‌ابریشم هر متر‌مربع به همراه کاور و هزینه ایاب وذهاب ۸۰‌هزار و ۱۰۰‌تومان است.‌» محمدی در پایان در مورد قیمت موکت نیز گفت: «قیمت شست‌و‌شوی انواع موکت‌های معمولی هر متر‌مربع به همراه کاور و هزینه ایاب و ذهاب ۱۱‌هزار و ۷۰۰‌تومان است و شست‌و‌شوی موکت‌های پردارز و گل‌برجسته هر متر‌مربع به همراه کاور و هزینه ایاب و ذهاب ۱۴‌هزار و ۱۰۰‌تومان است. البته در همه موارد استفاده از کاور اختیاری است، بنابراین مشتری اعلام می‌کند که کاور انجام شود یا خیر. اگر کاور از خدمات حذف شود متری ۳‌هزار و ۵۰۰‌تومان از مبلغ شستشو کم می‌شود. هزینه سرویس ایاب و ذهاب نیز ۳۵‌هزار‌تومان است.‌»

برچسب ها: قالیشویی -
اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.