گزارش

بافت۴۵۰۰ متر مربع فرش توسط بانوان مددجوی خراسان جنوبی

از ابتدای سال جاری ۴ هزار و ۵۸۴ مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی تولید شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: از ابتدای سال جاری مددجویان این نهاد هزار و  ۱۵۹ تخته فرش به ارزش ۱۴۵ میلیاردو ۱۱۶ میلیون ریال به بازار عرضه کردند.

علی اکبر نخعی با بیان اینکه استعداد سنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آن‌ها بصورت چهره به چهره از رویکرد‌های اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی  است، افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد مربوطه معرفی می‌ شوند که با تهیه امکانات نقشه و موادِ اولیه مورد نیاز توسط امداد طرح راه اندازی می‌شود. 

 وی گفت: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهیانه و بصورت منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت گذاری، فرش تولیدی مددجوی زیرپوشش این نهاد توسط شرکت صنعت آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی موادِ اولیه به حساب مددجو واریز می‌شود.

نخعی با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان ‏این نهاد انجام می‌شود، گفت: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و ‏سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین موادِ اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.