گزارش

بافت ۱۳۷ تخته فرش نفیس توسط زنان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ شمالی گفت: زنان تحت حمایت این نهاد طی ۹ ماهه امسال موفق به بافت ۱۳۷ تخته فرش نفیس شدند.

مجید الهی راد با بیان اینکه هم اکنون حدود هزار نفر از زنان سرپرست خانوار   تحت حمایت این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: این بانوان طی ۹ ماهه امسال موفق به تولید و بافت ۱۳۷ تخته فرش به متراژ ۷,۷۵۰ متر مربع شدند.

 وی با بیان اینکه بافت فرش، حدود ۶ میلیارد تومان درآمد عاید بافندگان مددجوی این نهاد کرده است، گفت: هم اکنون ۷۰۰ طرح اشتغال در حوزه فرش و صنایع دستی در این نهاد فعال است.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع طرح های فعال در این حوزه ۱۰۰ طرح خاصه در حوزه راهبری شغلی فعالیت دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی خاطرنشان کرداستفاده از ظرفیت راهبران شغلی در جهت‌دهی به توسعه طرح‌های قالی‌بافی و افزایش درآمد مددجویان تاثیرات بسزایی داشته است.

الهی راد با بیان اینکه اکنون اقدامات شایانی در حوزه فرش شهرستان راز و جرگلان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه صورت گرفته است، یادآور شد: برنامه‌ریزی در جهت احداث کارگاه‌های پرداخت و رنگ ریزی فرش و ایجاد فروشگاه‌های عرضه مواد اولیه در مناطق کم برخوردار ازجمله منطقه جرگلان در حال انجام است.

وی به مجموع اقدامات حمایتی این نهاد در حوزه فرش اشاره کرد و افزود: طی نیمه نخست امسال بیش از ۱۵۰ بسته لوازم موردنیاز قالی‌بافان بین کارآفرینان این حوزه توزیع‌شده است و همچنین به‌‌منظور حمایت از قالی‌بافان تحت حمایت، فرش‌های تولیدی آن‌ها بدون واسطه توسط این نهاد به فروش می‌رسد.

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.