گزارش

جوابیه وزارت صمت به یک گزارش

آماده همکاری با فعالان عرصه تولید و عرضه فرش هستیم!

در پی انتشار گزارشی با عنوان «17 سال از تصویب گذشت: تیغ بودجه بر نقش رونق فرش دستباف» مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص جوابیه‌ای صادر کرد.

در پی انتشار گزارشی مبنی بر «17 سال از تصویب گذشت: تیغ بودجه بر نقش رونق فرش دستباف» در خبرگزاری فارس حوزه استان خراسان‌جنوبی مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص جوابیه‌ای صادر کرد.
 

توضیحات مرکز ملی فرش ایران جهت آگاهی مخاطبین و تنویر افکار عمومی به شرح زیر اعلام می‌شود:

مرکز ملی فرش ایران به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و نقطه نظرات بخش خصوصی و ذی‌نفعان و اطلاع‌رسانی به بدنه فعالان فرش دستباف با تشکیل ستاد راهبری فرش دستباف تعامل و همفکری سازنده‌ای را با اتحادیه‌ها و بخش خصوصی داشته است.

همانگونه که رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی در مصاحبه با خبرنگار آن خبرگزاری اعلام کرده‌اند؛ طرح‌های اشاره شده مربوط به ۱۷ سال پیش بوده و تاکنون مستنداتی از طرح‌ها و یا مصوباتی که در خبر درج شده به مرکز ملی فرش ارسال نشده و در سطح مصوبات استانی و استفاده از منابع استانی برای اجرا باقی مانده است.

گفتنی است؛ عناوین طرح‌های درج شده در خبر از جمله موارد اقدامی معمول مرکز ملی فرش ایران طی سال‌های گذشته بوده که بیشتر موارد از جمله ایجاد نمایشگاه دائمی فرش استانی، ایجاد مجتمع‌های متمرکز تولید فرش و مراکز تهیه و توزیع  مواد اولیه در دیگر استان و حتی در استان خراسان‌جنوبی از طریق اعطای تسهیلات و یا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که طرح‌ها باید در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته تا موارد و ابهامات آن‌ها  به منظور اجرایی شدن مرتفع شود.

در خصوص هزینه‌کرد برای طرح‌های کاربردی و اثربخش پس از طی نمودن مراحل یاد شده و قانونی، مرکز ملی فرش ایران آماده همکاری با تمامی ذی‌نفعان و فعالان عرصه تولید و عرضه فرش دستباف کشور است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.