گزارش

اختصاص تسهیلات کم بهره به صنایع دستی و گردشگری خوزستان

از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۲۲۲ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به طرح‌های گردشگری وصنایع دستی خوزستان پرداخت شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به این که ۳۱۶ صنعتگر صنایع دستی از این تسهیلات برخوردار شدند بیان کرد: این تسهیلات در بخش مشاغل خانگی به ۱۴۶ متقاضی پرداخت شده است همچنین ۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض نیز در این زمینه به فعالان این عرصه اعطا شد.

شکراله قاسمی ادامه داد: بنیاد برکت نیز باحمایت ازطرح‌های صنایع دستی به ۳۴ نفر مبلغ ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و بنیاد کرامت رضوی نیز به ۴۷ متقاضی ۱۰ میلیون ریال پرداخت کرده است.
وی به مشکلات صنعتگران بخش صنایع دستی اشاره کرد و گفت:افزایش قیمت مواد اولیه، نبود بازار فروش دایمی، بالا بودن قیمت تمام شده کالا، جایگزینی اقلام با کیفیت پایین تر، ولی با قیمت مناسب تر، عدم طراحی مناسب برای جذب بازار و کاهش قدرت خرید مردم از جمله مشکلات هنرمندان و صنعتگران در این حوزه است.
قاسمی گفت: ایجاد بازارچه دایمی و فصلی، برگزاری نمایشگاه، برگزاری کلاس‌های آموزشی صنایع دستی به صورت رایگان از جمله اقداماتی است که برای جهت حمایت و رونق صنایع دستی در خوزستان انجام شده است.
وی اظهار داشت: این حمایت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز رونق هر چه بیشتر تولیدات فعالان در بخش صنایع‌دستی شده و فرصت‌های اشتغال جدیدی در این حوزه در سطح استان ایجاد کند.
ت‍‍ع‍دد ق‍وم‍‍ی و ف‍ره‍ن‍گ‍‍ی م‍وج‍ب ش‍ده تا ص‍ن‍‍ای‍‍ع دس‍ت‍‍ی در خ‍وزس‍ت‍‍ان از ت‍ن‍وع چ‍ش‍م‍گ‍ی‍ری ب‍رخ‍وردار باشد.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.