گزارش

بازی «باغ فرش» در مرحله تولید

بازی «باغ فرش» از ایده‌های منتخب دومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی کانون پرورش فکری با مشارکت مجموعه «باغ فارسی» تولید می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این بازی با شمارگان سه‌هزار عدد با هدف حمایت از تولیدکنندگان جدید صنعت اسباب‌بازی برای گروه سنی شش سال به بالا در دست تولید قرار دارد.

«باغ فرش» با هدف آشنایی با صنایع دستی و فرش ایرانی از سوی حمیده ساعیان طراحی و برای رویداد ملی ایده‌آزاد ارسال شد، و بعد از نشست‌های آموزشی تخصصی با کارشناسان و استادان، این محصول نهایی و برای تولید و سرمایه‌گذاری آماده شد.

بر اساس این خبر، این سرگرمی دارای پیوست فرهنگی صنایع دستی و میراث فرهنگی است که در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری در بخش ارائه طرح‌های فرهنگی شایسته قدردانی شناخته شد.

سرگرمی «باغ فرش» برای آشنایی کودکان با الگوهای بافته‌های عشایر به‌ خصوص ایل قشقایی طراحی شده است. در این سرگرمی با استفاده از مهره‌های پلاستیکی که معادل گره‌های فرش در نظر گرفته می‌شود بازیکن باید الگوهای موجود روی کارت‌های بازی را به صورت یک جورچین بسازد.

کودکان و نوجوانان با استفاده از این سرگرمی با منطق ذهنی، قدرت تحلیل، کل‌نگری، توان تلفیق، سازماندهی و درک تواتر - که از مهم‌ترین قوای شناختی قابل تقویت با این سرگرمی است - آشنا می‌شوند.

رویداد ملی ایده‌آزاد در دو بخش اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای با هدف کشف و شناسایی استعدادهای خلاق در حوزه طراحی، بازی‌سازی و ایجاد بانک اطلاعات از طراحان برگزار می‌شود.

اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دارا بودن بیش از ۱۸۰ نمونه اسباب‌بازی، آماده همکاری و حمایت از تولید این طرح‌ها از سوی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در صنعت اسباب‌بازی است.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.