گزارش

درخواست کمک دختر کارآفرین پلدختری از مردم!

دختر کارآفرین 35 ساله روستایی از توابع شهرستان پلدختر در استان لرستان به دلیل شرایط بد مالی زندگی اش توانایی خرید لوازم قالی‌بافی ندارد و نیازمند کمک است.

این دختر جوان لرستانی که ترجیح می‌دهد هیچ نام و نشانی از او در  گزارش نیاید داستان زندگی‌اش را  این گونه تعریف می‌کند: « سال‌ها پدرم  کارگر زمین‌های کشاورزی بود و برای مردم کار می‌کرد  اما با شروع خشکسالی در سال‌های اخیر  به کارگری ساختمان روی آورد که  با بالا رفتن سن اش توان کارگری هم ندارد. مادرم نیز بیمار و خانه نشین است . »

وی گفت: 3 سال پیش وقتی دیدم پدرم قادر به کار کردن نیست روزانه برای آموزش قالی‌بافی به یکی از آموزشگاه‌های شهرستان پلدختر مراجعه و ثبت نام  کردم.  هزینه رفت و آمد کلاس‌ها را هم به سختی جور می کردم تا بتوانم فرش بافی را یاد بگیرم.پس از یادگرفتن  هزینه خرید دار قالی بافی و نخ را نداشتم برای همین مجبور شدم تا مدت ها برای مردم کار کنم که به رغم کار زیاد دستمزدم بسیار کم و ناچیز بود  و کفاف هزینه‌ای های زندگی‌مان را نمی داد .

این کارآفرین جوان با اشاره به اینکه مدتی است تصمیم گرفته که برای خودش کار کند ،ادامه داد:  البته  مدتی که برای مردم کار می کردم به 3 خواهر مجرد دیگرم نیز فرش بافی را یاد دادم و اکنون همه ما  بافنده‌ایم  اما پول خرید نخ و  دار قالی را نداریم.  امیدوارم کسانی باشند که به من کمک کنند تا بتوانم برای خودم کار آفرینی کنم.

***

خبرگزاری ایلنا با اعتقاد به این‌که سازمان‌های مردم‌نهاد در دنیای امروز نقش و اثرگذاری قابل توجهی بر زندگی مردم دارند؛ برای کمک به این بانوی ایرانی با  مؤسسه مردم نهاد، مستقل و غیر سیاسی "خورشید مهر طه" » تماس گرفت  تا در این راه یاری رسان  او باشد. 

مؤسسه‌ای  که برای حمایت، توانمندسازی  و بهبود شرایط زندگی زنان و در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی از سال 1381 کار و فعالیت خود  را آغاز کرده است.  این نهاد  از دل "خیریه مهر طه" زاده شده و حمایت و نگهداری شبانه‌روزی از دختران بی‌سرپرست و بدسرپرست را  در دوره سنی 4 تا 24 سال در دو خانه مجزا در تهران  بر عهده دارد و در کنار آن به زنان بدسرپرست و بی سرپرست  سایر استان ها نیز   کمک مالی می‌کند.

از این رو همه خوانندگان این گزارش که  علاقمند به کمک به این کارآفرین جوان هستند می‌توانند با موسسه خورشید مهر طاها با شماره 021-88552823  تماس بگیرند و کمک های مالی خود را به دست این دختر  کارآفرین برسانند.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.